Sova över på Brinken

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200409
 
 
GRATTIS 
 
Otto & Ottolina
 
 
Grattis
Camilla
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej.
Jag är lite
seg men jag är uppe.
Det är en speciell dag i dag
i dag så jag har lite att göra, jag tycker 
det är synd att det är virus i luften jag skulle
verkligen tyckt att det hade varit kul för Camilla att
få ha en liten fest. Nu är det bara vi. Det kommer gå bra i
alla fall.
 
Ja jag skall då ta tag i dagen, men vänta nu, min frukost,
den skall nog komma här nu, inga andra saker
skall störa. Så jag får allt njuta av den
en timme eller så, det är inte så
noga om jag säger så. Ja
då njuter jag ett tag.
På återseende
 
är jag tillbaka
och nu kan jag börja
med att duscha. Nice tycker
jag. Jag är ju klar med den också
då. Nu skall kläder på och jag skall handla
på apoteket, och lite påskgodis, Camillas lilla present 
är ju klar så då var det bara Linus påskägg från Pilla. Jag har nu 
varit i centrum alldeles för länge. Det blir inge bra. Så nu far jag ner till 
Brinken och firar min dotter som tycker det är trist med corona skiten.
 
Hon har så ont i hjärtat så det är ju fan om hon skall få ett sko av
SLE nu också. Men vi firar så gott vi kan, massa blombud
kommer, det är ju skit kul. Nu är hon nyfiken på vilka
som skickat dom, kul. Värmer gott. Ja tårta blev
det också det är ju då super, jag tycker
det var bra än då. En glad tjej 
som får en liten fest
ändå.
 
Vi
skall ha varma
mackor till kvällen, det blir
lagom lätt. Jag tycker att en middag
skall vara något lätt, man skall sova sen och
magen blir uppblåst. Hur roligt är det? Ja men så här
är det i alla fall Linus har ätit och nu skall han sova, det är då
bara att följa med upp och hjälpa han med alla mediciner.
Fan vad jobbigt detta är.
 
Att se ett bar med så mycket livs glöd lida så. Han tycker det är
jobbigt, vi är många som tycker det och det är ju helt galet.
Min krigare jag finns hos dig, ALLTID. Jag förstår
att många tycker detta är lite kul att gotta
sig i, men du skall veta min krigare
att det är så fel, du är ett barn,
mitt barnbarn, mitt hjärta
är med dig hela tiden
jag lyfter dig
högt.
 
Vi
kämpar tillsammans
med dina föräldrar, du och jag.
Så nu är du klar för kvällen och jag pussar
dig god natt. Jag sitter kvar en stund, mamma blir
så röd och kramar dig när du sover. Hon lider med dig.
Det är så vackert att se jag blir glad att min dotter är så mjuk
och fin mod dig. Hon älskar dig så mycket, det finns inga ord, det
finns inga rätt eller fel det finns bara nuet.
 
Vi sätter oss och tittar på program om tårtor, så fina dom är och
dom ser rätt goda ut. USA gör lite konstiga tårtor, det är så
mycket kaka i dom och massa smörkrämer. Det
måste vara torrt och geggigt på samma gång.
Men fina är dom. Jag blir trött och
även Camilla. Eftersom jag
skall sova kvar blir
det sängen
nu.
 
Jag
skall tacka för
denna dag med Linus.
Det är alltid så skönt att vara nära
han. Han är väldigt orolig för sin mamma,
om hon inte är nära frågar han efter henne.Nu
skall dom sova hela natten och så ses vi i morgon.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0