Sover över på Brinken

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200421
 
 
GRATTIS 
 
Anneli & Annika
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej,
Ny dag och
med flödande sol, tror det
är eller kommer att bli bra värme i dag.
Det skall tydligen bli så där 15 grader, det är
ju fantastiskt. En skön och varm vår dag, det är bara en
sak man skall göra i dag, hämta lyktan hos mamma och pappa.
Lägga lite blommor och sånt på graven, min bror också, har andra gravar
att gå till också. Ja det blir nog en sån dag i dag.
 
Men först skall jag allt njuta av min fina goda frukost. Den
och lite avslappnande musik, så nice. Jag har inte
något att göra som innebär  stresseller annat
rusande. lugnt och stilla, lugn i hjärtat
och i själen. Så under bart lugn 
som sprider sig i kroppen,
andas in, andas ut.
Så skönt, så
nyttigt.
 
Ja
det är
ju bara att
köra på och låta
dagen komma som den
skall. Jag stressat inte för det
behöver jag inte. Då så nu skall jag
slå en plin till Karlssons och höra hur
dom har det. Mamma är trött och pappa är
med killen. Ja jag tänkte dra till gravarna, det är
så att man måste känner jag. Så jag dyker upp sen.
Då skall jag tanka på St 1.
 
 
Så  full fart mor Skogskyrkogården, min bror befinner sig där.
Känslan som infinner sig när jag kommer till min brors
grav är så känslosam. Här finns en själ på en 9
månader pojke som jag aldrig han att träffa.
Här finns den broder jag aldrig han
att älska. Jag känner mig
ledsen men ändå
inte. Jag kan
känna kärlek.
 
 
Jag
kommer snart
igen kära broder, jag
lovar. Skall plantera lite fint
till sommaren. Så nu skall jag åka ner
till Botkyrka kyrka och hälsa på mamma och
pappas grav. Dom är så saknade och jag känner mig
så vilsen ibland och vill bara lyfta luren och prata med min
mamma. Så skönt det skulle vara. Här behöver jag allt
snygga till.
 
 
Så åker jag till Lilla Dalens begravningsplats, jag rullar sakta
upp, det gör så ont i mitt hjärta. Helvete. Jag sätter mig
ner en stund och bara känner in platsen. Nu skall
jag åka till Tumba för att hämta ett paket,
undra lite lätt vad det är, det vet jag ju.
Så kan man väl åka till Brinken
då? Nej det kan jag inte, jag
har glömt mina mediciner,
far hem hämtar dom
och NU kan jag
fara ner till
Brinken.
 
Det
blir te och
lite snack och lite
skratt. Jag visar Camilla
vart jag gjorde på mormors grav.
Det var ju skönt att kunna ställa dit en
blomma i alla fall. Måst fixa till det där snarast.
Jag vill ju kunna ställa dit mammas och pappas favorit
blommor. Få se om jag hittar några i kruka.
Gullvivor och liljekonvaljer kan bli
knepigt. Men jag gör ett
försök.
 
 
Här har Camilla och Linus lite spel tid, jag dricker te och
mår allmänt bäst. Jo jag skickade blommor till Pia i
dag hon fyller ju år. Så det är ju värt att säga
här tycker jag. Det ä'r ju min blogg och
min dagar. Det är ju viktigt att fira
en vän även i dessa tider. Jag
tycker jag  fixa det bra.
Men inte han dom
med att komma
fram i dag 
inte.
 
 
då skall vi
ta det lite piano innan
läggdags och jag sitter och pratar
med Linus. Så det är ju en trevlig diskussion
vi har om att jag skall eller inte skall hämta en smörgås
till killen. Han skall ta mediciner så vi går upp och så kan man
ju få en efter, okej säger han men jag är så trött säger han, då vill jag
vänta tills i morgon. Så nu sitter vi här och han skall ha så mycket
mediciner att man blir mörkrädd, stakars Linus. Jag lider med dig.
 
Han somna innan han lade huvudet på huvudkudden. Det är ju helt
galet med allt detta jag ligger kvar en stund men måste ju ta
mina mediciner också. Det blir lite snack med Thomas,
vi skall kolla på Joker. Men oj vad trött jag blev,
halva filmen sen somna jag. Han gick
upp och titta klart på mobilen.
Så nu ligger jag under
täcket och skall
sova.
 
Tack 
för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0