Städa och fika

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200411
 
 
GRATTIS 
 
Ulf & Ylva
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det 
är en ny
dag och nu skiner
solen. Jag såg att det har
varit minusgrader i natt, när jag
gick upp var det knappt nollan. Så
nu har den värmt på sig så det är 13 +
mot husväggen. Det är ca: 2+ nere på
gården, men sen kommer att lysa på så
det blir runt 10 plus i dag. I Tumba alltså.
Så var det med det.
 
Jag skall njuta av frukost och skön musik. Det blir en
underbar start på min dag. I dag blir min frukost
så som jag alltid vill ha den, yoghurt, musli,
 smörgås och te. Ja nu skall jag ta in
energi från musiken och bli ett
med min fina själ. Jag
återkommer om
så där en
timme.
 
 
Vårat sovrum
 
Vardagsrum och kök.
 
Jag
blev borta
längre på grund
av att jag städade det tar
 sin tid och det är så jobbigt, värken
kommer sen som ett  brev på posten och jag
är så less. Men nu är det gjort. Jag är nöjd och det
är det som räknas. Jag hoppas att jag slipper städa igen på
ett par dagar. Jag orkar inte, jag skall be min dotter komma och hjälpa
mig efter vi fått nya fönster
.
 
Kaos i Juhani´s rum, Dom kommer och saneras på balkongen nästa vecka.
 
Jag har så lite tid och så mycket som skall göras, hur
skall jag hinna allt? Det vet jag inte. Jag är i alla
fall glad över  min dag i dag, nu skall jag
klä på mig och åka till  Camilla och
Linus. Det blir eftermiddags
häng på Brinken.
 
Jag
möts av en
kille som spelar
lite boll. Det är ju så
kul att se, det är super svårt
för min krigare men han är i alla
fall med. Det är ju så bra så. Men han
vill in ganska så snart då det är tufft för honom.
Hjärtat brister av sorg, varje dag, varje minut, dag
efter dag. Så svårt, så jobbigt. Min starka och fina
krigare, fan vad orättvist för dig.
 
Nu skall mamma och pappa iväg och hämta en sak 
till pappas cykel. Det hämtar middagen också,
jag skall ha sallad, Nu är det ju så att jag
inte är så hungrig, men en sallad kan
jag väl få ner. Det är så gott ju. Vi
tar lite fika och tittar på en
film, "Ensam i rymden"
en Svensk film.
 
Nu
är filmen
slut och jag måste
säga att den var ju bra. Barn
och ungdoms film. Så det är ju bara att
se den tycker jag. Vi tar lite fika innan jag skall 
åka hem, det är ju dags att se Stjärnans stjärna. Så
bra så härligt att se på, jag älskar ju musik så mycket
musikprogram blir det.
 
Nå ja nu är jag hemma och det känns väldigt bra med
min hela dag. Jag hoppas att det inte kommer
massa andra dumma saker i morgon, det
blir nog en bra dag. Fixar i ordning
lite te och så mediciner. Då
är jag klar. Lite tv och
sen en god
sömn.
 
Tack
för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0