Väntan

 
 SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 17, dag 111 på året
 
 
 
200420
 
 
GRATTIS 
 
Amalia & Amelie
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej,
då har vi
alltså en ny vecka
framför oss. Det är ju grejer
det. Jag har ett psykolog samtal i dag,
videosamtal så klart, men det skall bli skönt att
lätta hjärtat. Jag har så mycket att grina över men jag
måste stå stark inför alla möten med barnbarn och det
är påfrestande. Jag vet att jag inte kan berätta sanningen än
men den kommer en dag.
 
Det är samma som jag säger till Tindra, en dag kommer allt fram.
Ja då så skall vi se vad min dag skall mer bestå av. Jag har
några timmar som jag kommer att vila på och som
är klart i eftermiddag, jag vill inte ta så många
steg nu för jag vet att det blir fler sen.
Det är väl bara att börja med
min magiska frukost.
Musik är på och
lugnet är
här.
 
Så 
nu är jag
tillbaka och skall
ta mig igenom denna dag
då den kan vara jobbig och tung.
Är det så att jag kan hitta ett lugn i min
själ i dag? Jag hoppas på det, jag behöver
det så inåt he___te. Ja då kan jag fortsätta men
att njuta av min frukost. Återkommer inom kort.
 
Ja det blir en tråkig väntan, delvis att invänta videosamtal med läkare
och psykolog, den tunga väntan på att allt är okej men Linus.
Ja jag fixar mer te och sätter mig för att kolla tv. Jag blir
så deppig av allt snack om corona, det liksom
inte tar slut. Nu vet ju jag att det finns
knäppgökar som INTE gör
som vi bör göra. Det
är tragiskt.
 
Vi
alla har fått
stränga uppmaningar
att vara försiktig och att ha
2 meter mellan vår granne i affären,
apoteket, bussar och tåg. Vi vet att det finns
människor som är svaga på grund av sjukdomar.
Vi vet att våra äldre är sköra, vi vet också att det finns många
unga människor som är sköra. ändå skiter man i riktlinjerna, hänger
ute och är på smockfulla krogar i stan. Hur fan tänker man här?
 
Ja det är min åsikt, jag vet att det är upp till var och en att tänka
med insidan av skallen. Man bör sätta igång med att testa
alla,  jo jag vet det är en stor kostnad, men man kan ju
lära sig tänka på andra i alla fall. Men ute folket i
stan är kanske emun mot cv 19. Ja jag
vet i alla fall att jag håller avstånd
och bara åker i min bil. Jag
handlar var 14 dag om
det behövs.
 
Jag
har sköra barnbarn
och en skör man. Jag är ju
också i riskgruppen på grund av min
kärlkramp. Så man skall vara försiktig dessa
dagar, inte fara runt till alla man känner. Ja nu skall
jag inte sitta här och snacka om corona, det räcker med alla
andra. Jag kolla Expressen i morse och andra mornar, det är en sak
jag gör varje morgon. Vi säger att det står 100 artiklar om saker så är det 
om corona 95 % så allt annat är oväsentligt.
 
Ja jag får hålla mig till nyheter om PH och hennes fantastiska dagar
som hon har, eller hur? Denna blogg är ju om mig och hur
saker och ting är på riktigt av en helt vanlig
mormor/farmor, mamma och svärmor.
Jag tror att det är rätt intressant
att det händer saker och
konflikter hos vanligt
folk också.
 
Jag
har nu ett
samtal med min
psykolog och sen med
min läkare. Det blir mycket
känslor i dag och det är så där
jobbigt att hålla på med. Jag försöker
döva mitt sinne men det funkar bara korta
stunder, det går när jag måste vara skärpt. Det är
tungt då, mitt hjärta svider och allt är som jobbigast.
Men jag kan oftast hålla i hopp det och det är ju skönt att 
veta. Jag kan vara helt avstängt.
 
Som när jag får på hopp och elaka tungor om mig och mitt
barnbarn, min dotter och mina sner. Det är då man
skulle vilja bli den där krigaren som bor i min
själ, den där krigare som kan vända
upp och ner på hela världen.
Den där krigaren som alla
vänder sig till för att
få hjälp.
 
Den
krigare kan
också vara väldigt
hård om det behövs. Så
pass att det gör ont om man
bränner sig på hen. Jag tar sällan
farm hen men i bland är hen där och
kan smacka till redigt. Jag är av naturen en
snäll själ som kan ställa upp på människor som
sårar mig, som är elaka. Men ju äldre jag blir tyar jag
parti för de svaga som vill prata med någon, som vill ha
en axel att gråta mot, som behöver ett stöd bara.
 
Jag vet att jag oftast blir stucken i ryggen av människor
som jag hjälper, men det finns några som uppskatta
min själ och dess hjälp, mina barn så klart men
också andra "barn" man har eller haft. Ja
det är finna minnen man har med
vissa som bara är minnen i dag.
Jag tror på riktigt att det är
de goda som alltid är
starkast.
 
nu är mitt
samtal klart och jag
har fått lite verktyg att handskas
med, jag skall använda min stora kunskap
i att skriva ner allt i en bok. Bara för att avsluta det
jag absolut inte skall handskas med. Människor som inte
kan vara sanna, människor som pratar med kluven tunga, människor
med dåligt inflytande. Jag kan lätt sortera bort dessa dom är inte värda
min uppmärksamhet. Jag lägger den på mina barn och barnbarn det är
lättare och gör mig glad.
 
Nu ringer Linus, han är på väg hem med föräldrarna. Ja då kan jag
komma om 40 minuter då. Du får berätta vad dom sa i dag,
vad du gjorde och om det gick bra. Det är ju så kul
att höra vad du gör. Ses snart mormors krigare.
Då skall jag få komma ner till min krigare
och hoppas att det blir bra till slut
med allt. Jag har så mycket
hopp så om jag hoppas
lite till.
 
Nere
på Brinken
är det bara att köra
på med kramkalas, och Linus
berättar att han fick ta ett corona test
igen, men det var ju inget så då körde jag allt i dag.
Lina var inte där och det var ju så jobbigt men en annan
sköterska är med och det var bra, hon var snäll. Jag har ätit risifrutti
och nu skall jag få middag mormor jag är super hungrig, pasta och köttfärssås.
 
Han är så trött men nämner man det spärrar han upp ögonen,
så hårt och så mycket att det är riktigt kul att se, jag är
inte trött säger han, min lilla kille. Ja du nu skall
jag hem och göra kväll, men vi ses i
morgon, och då skall mormor
sova hos dig. Blir det
bra? Ja säger
han.
 
tack  för mig,
ha en fin kväll så ses vi i
morgon, är det okej? Jo då min
dotter ler och säger det är alltid kul och
skönt när du är här. Hej då nu åker jag, jag
har fått ett fint handavtryck an Linus den är fin, jag
skall fila lite på kanterna. Den skall jag hänga upp. Nu tar
Bee mig hem och det känns super. Jag hoppas att det blir en
skön kväll med minimal värk. Hemma och nu skall jag ta medicin 
och fixa maskinen, jag skall ju ha ljummet vatten i den så det är
barta att fixa med vatten kokan.
 
Pratar med Pia och kollar upp hur hon mår, det är viktigt, hon har
det lite trist och det är ju inte kul. Men det är bäst så.
Ja då skall man tacka för samtalet och kolla
lite på "Så mycket bättre" Jag tror att
jag somna där runt 22 tiden.
Det förstod jag trött
som vanligt.
 
Ja det var det.
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0