Var hos Linus i dag

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200410
 
 
GRATTIS 
 
Ingvar & Ingvor
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Då är det morgon
på Brinken och jag hör att Linus
är på gång ner med pappa, dom sätter sig
i soffan och snackar lite om vi skall fixa frukost
eller om pappa gör det. Det blir pappa. Jag hjälper
Linus i rullen och kör ut han, vi tar frukost. Vi snackar lite och
funderar över dagen. Camilla har fått sovmorgon och kommer ner när
vi är klara.
 
Vi sitter kvar och snackar lite det är mysigt. En morgon med stil.
Vi har en fin stund Linus och jag. Det är sådant jag sätter
stor vikt på att få vara med barnen. Det är dom
jag skall förvara till min ålderdom. kunna
titta tillbaka på fina minnen.
Vilken fin morgon.
 
Registrering skylt.
 
Ja
då skall man
fortsätta dagen och det blir
inte så mycket gjort, jag hänger med
en trött Linus. Han är lite trött så vi kan inte så
mycket göra. Vi tittar på film och sen behöver killen vila.
Han somnar för en stund i mammas famn, vi kollar in tårtor som
ser fina ut. Det är roligt att se när dom får i hopp dom. Då är "caka Boss"
bäst att se, Thomas passar på att spela lite.
 
Linus vaknar upp men mår inte så bra, han ligger kvar och
vill inte vakna. Till slut vaknar han upp och pappa och
han skall spela Wii på övervåningen. Det blir
lite rörelser för honom, Det är skratt,
hopp, och det verkar vara kul.
Nu hoppar inte Linus
det är pappa som
gör det.
 
 
Det är
så skönt att höra
Linus skratt och det är ända
inifrån hjärtat. Ett äkta skratt som
man hör är varmt. Så bra dom har, vi skall
ha en eftermiddagsfika med mellis till Linus. Då
blir det bestämt att Camilla och Thomas skall hämta ut
medicin till killen. Jag och Linus är kvar hemma, det blir bra
tycker Linus, men strax efter säger han > måste jag vara hemma
eller?< Det är klart du får hänga med säger pappa, vill mormor
hänga med? Nej tack jag väntar här.
 
Dom kommer hem och då plockar jag in Linus med rullen och
Thomas tar varor. Inte så mycket, men ändå. Det är tufft
på Thomas, Camilla får inte lyfta så Thomas får
göra allt. Jag hjälper han och det är det
som är bra i hela kråksången. Ja
vi skall ta en fika till jag
och Camilla.
 
Linus
vill vila lite tittar
på en film och halv slumrar,
jag skall hämta Juhani så det blir att
åka i väg. Min son skall hem och fixa skägget.
Han är oerhört noga med det och det är ju bra. Jag
är framme lagom till då han slutar, han skall byta om och
så. Nu kommer han. Vi är hemma på ett kick och det är skönt,
han fixar lite i sitt rum och sen går han ut för att träffa polare en kort
minut typ en  eller två cigg.
 
Han är uppe nu, då skall skägget fixas, låser in sig i badrummet
och har musik på, sen kommer han ut och visar upp sitt
snygga skägg.Välvårdat kammat och oljat. snyggt
killen. Då blir det bråttomt han skall hem och nu
skall han rusa i väg, hej då killen. Jag älskar
dig, mamma jag älskar dig svarar han,
värme Hugo sprids i min kropp.
Min son tack.
 
En
sak som en
mamma vill höra är
just att barnen älskar en
på de fina mor och barn vis.
Min dotter och Pernilla säger det
ofta till mig, mina söner är lite snåla
med såna ord, för utom Juhani. Så synd.
jag tror att alla mammor vill höra detta. Så det 
måste bli en skärpning av våra barn, vi kommer inte
finnas för evigt och då är det försent.
 
Ja jag skall nu göra kväll och se om det är något kul på TV:n.
Gamla avsnitt av let´s dance. Ja det var ju tråkigt.
Jag ringer Pia och snackar med henne, frågar
hur hon mår och så. Ja då skall jag fixa
maskinen och sätter på den , kollar
vidare men jag tror jag sover
nu.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0