Vilken jävla dag

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
200412
 
 
GRATTIS 
 
Liv
 
Påskdagen
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
 
Jag börjar
med att säga
god morgon och berättar
att min natt har varit ljuvlig ....NOT.
Min maskin krångla och jag var så yrvaken
att jag inte kom på vad det va, efter att jag vakna
sjunde gången så fatta jag att de band som håller masken
kvar över näsan var loss på ena sidan. Så jag fick då tag i bandet
och satt det på plats, nu kan jag somna om. Jag lyckades sova ett
tag till, Tack för det hjärnan.
 
Nu är jag på G med min frukost och då ringer Camilla, fan
inte bra, jag kan komma ner om du vill eller skall du
och Thomas vara en stund med Linus själva?
Jag kan ringa senare och höra hur
ni har det. Älskar dig kära
dotter. Jag hoppas du
ringer om du vill
att jag skall
komma
 
Fan
det hade jag
inte räknat med. Jag
få hitta på något bra medans
jag väntar på mitt samtal från Camilla.
Det är så jobbigt och så sjukt när saker händer.
Ja jag skall hålla mig lugn och jag skall hålla mig på fötter.
Det är så jag kan hjälpa Camilla och Thomas. min krigare
Mormor älskar dig för evigt.
 
Jaha då skall jag hitta på något att göra hemma, det kan
bli svårt men jag måste, fixa sovrummet, bädda och
vädra eller tvärt om skall det nog va. Värmer
mitt hjärta med lite relaxmusik, det
hjälper att hålla balansen. Nu
tar jag lite andetag och
blundar och bara
lyssna på
musiken.
 
Skall
straxt ner
till Brinken och fika.
Det blir bra och jag är nöjd
med det. Nu ringer Camilla, skall
du ha något handlat? frågar jag. Nej säger
hon, lite uppgiven och dom skall in med Linus, Nej
nej nej inte nu. Vad händer, jag berättar sen. Ovissheten plågar
min själ så ofantligt mycket. Jag blir totalt nojig och alla dom eländiga
tankarna kommer i gen och det skall man gå och vänta och vänta.
Fan vad det är jobbigt.
 
Ja då är det bara att vänta, snackar med Pilla, det blir skit jobbigt.
Jag hoppas att det är bra snart så m an slipper denna jävla
väntan. Ett oskyldigt barn får lida så mycket, inte
skojigt alls, det är skit och piss. Både jag och
Pilla tycker det är sjukt. Hur rå kan det
bli, stackars barn som drabbas.
Ja nu skall jag snacka
med Ari en
stund
 
Han
skall lämna
släpet i Ärla så det
blir ju bra.Hoppas han tar
en liten paus och vilar, åker
hem senare. Jag kommer in te gå
någonstans jag väntar här hemma. Ja
det är nog bäst tycker jag, vet inte vad han
tycker. Nu skall jag göra kväll och se till att allt blir
bra så fort som bara den. Jag skall be för mitt barnbarn,
det är det ända jag kan göra. Min krigare.
++
Tar ett samtal med Pia, det är tufft för henne då hon blivit
snorig mitt i allt, jag hoppas det blir bättre snart. Hon
hostar väldigt mycket också, hon har ju en skit
jobbig hosta, låter lite kol aktig. Men det
är det inte. Ja alla har vi jobbiga
saker och det är skit tråkigt
att det skall vara så.
 
Jag
får ett samtal
från Ärla, det är Joline
hjärtat. Min kropp fylls av små
hjärtan som kilar runt i mitt system, hej
hjärtat hur mår du? Det blev farmor vet du, farmor
kan du, farmor jag kan, farmor jag älskar dig.Hon berätta
allt på några få minutrar hon var helt exalterad. Sprudla av lycka.
Ja det gör jag också, mitt älskade barnbarn.
 
Nu så åker gubben från Ärla och då är han hemma om en
timme. Jag fixar i ordning mig, min maskin och så
lägger jag mig i sängen för att se på nyheter
och Welander, då kommer min man.
Min man kliver in och nu kan
jag somna efter som
han är hemma
nu.
 
Tack 
för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0