Dagen bara försvann

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är onsdag den 200819
och det är Magnus & Måns som har namnsdag.
 
Ny dag, en onsdag. Betyder att min man kommer hem, det betyder att jag inte sover själv i natt, det är toppen. Men jag skall börja min dag på ruta ett, det är då att komma igång med dagen, och att få i mig frukost.
 
Jag skall givetvis ner på Brinken och se hur de har det. Jag vet  inte, men tror att Karlssons skall i väg. Det kan betyda att jag kommer att göra saker hemma. Intressant. Nu är det inte så mycket jag har att göra, men det är ju okej med lite också.
 
Så det blir bara att vänta och se om sin vardag. Det skall ju vara bra för mig. Kännas att jag mäktar med det jag skall göra, eller hur? Jag kan bara tänka mig att kolla film också det bekommer inte mig ett dugg. Så då kan man starta dagen efter en morgon stund med guld i mun.
 
Jag handlar lite på morgonen då det är minst folk i affären, jag vill inte trängas och jag känner mig lite trygg att handla tidigt. Så hem med dessa varor och så vad det Dollar store, lite saker till Brinken. Så det blir bra. Då så raka vägen ner till Brinken.
 
Jag hoppas på en lugn och stilla dag, Jag har inga förväntningar på annat. Karlssons vill till ICA MAXI, men jaha då följer väl jag med då. Skall bara ha lite, jo det där känner jag till, lite kan bli tre - fyra kassar. Men det är kul att komma iväg.
 
Ja det var inte så mycket med folk här heller, det är ju bra. Det blir bara för mig att kolla med kontoret om jag missa något  när jag handla. Nej inte en smula, bra för då kan jag dra runt på vagnen. Har jag inget annat för mig så.
 
Till jobbet skall jag sen, jag skall ta en 5 min träff med Lydiah, i omklädningsrummet. Så jag träffar henne i 20 min tror jag, den åker jag hem. Så var det överstökat, dock skall jag tillbaka för att träffa Hilda, Emade och Pia.
 
Men nu skall jag ha en te på Brinken och sen skall jag hem och fixa mat, Min man kommer hem. Det blir full rulle. Då så maten klar, mannen hemma och jag skall bara ta en sväng till jobbet igen. Nu skall jag upp till avdelningen. Inga kramar, men det är ju det som känns att man vill. Tre av mina fina kollegor.
 
En kort stund och sen måste jag gå, hinner gratta Leena. Så hem och snacka med min man, jag är dock super trött, Men äter och sen dör jag en smula. Det är ju skit jobbigt. Jag skall kolla på TV:n och sen skall jag nog se om jag är vaken eller sover.
 
Dagen är slut.
 
 
God natt Tack för i dag 
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0