Detta skall jag klara av

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 9, dag 55 på året
 
 
200224
 
 
GRATTIS 
 
Mattias & Mats
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då så,
en ny morgon,
lugnt och stilla, på med
musiken och tända ljus, ett par
djupa ande tag och njutningen är
helt magisk. Jag skall fortsätta i denna
anda ett tag till så jag återkommer senare.
 
Då har frukost och morgonstök blivit klar,
Då är det bara att sätta på sig kläder
och fara till VC på Storvreten, har
en tid där i dag. Det är jobbigt
och nu skall man vara
hysteris igen.
 
Kommer
till Vårdcentralen och
väntar på min tid. Så kommer
min psykolog. Jag följer henne till
hennes rum. Här sätter jag mig och så skall
jag börja. Vi har 40 minuter på mig att snacka om mig
och min ångest och oro.
 
Jag känner att min medicin har startat och hjälper mig, det
är en rak nivå på mina känslor. är det bra eller dåligt,
det vet jag inte. Men samtalet i dag gick super.
Känner mig avspänd och är nöjd med
hela saken. Så skall  jag ner till
centrum. Hämta medicin
för min värk i vristen.
Vilket inte gå
över.
?
Det är
ingen kö så jag
får snabbt hjälp och kan
plocka ut min medicin. Då kan jag
åka hem och vila, något är galet jag kan inte 
röra benet som jag skall. Så nu kommer min fråga.
Vad har hänt? Varför gör det mera ont? Helbördans.
Kör Juhani till jobbet, eller han kör. Jag kör hem.
 
Bara små rörelser är tillåtna och det är jobbigt att ha
smärta hela tiden, som en förbövlans tandvärk.
Hemma vilar jag. Måste ta det lugnt och
inte Benet för då kan jag inte sova.
i natt överhuvudtaget.
 
Nå ja
det är en senare
fråga, nu skall jag bara ta
det lugnt och inte flänga runt. Vila
och njut av smärtan. Ja nu är det lunch
och jag tar en låda och äter, skall nu sätta
igång lite te, får ett mess om att jag är bjuden
på te klockan 15.00 på Brinken. Nice, det är taget.
 
Slappar lite med Camilla och Linus, vi hänger i 
vardagsrummet på deras enorma soffa.
Tiden rinner i väg och jag känner
att jag bör fixa middagen,
en gryta skall det bli.
Så jag tackar
för mig.
 
Hemma 
fixar jag grytan
och den blir så bra.
Sätter den på svag värme 
så är den helt klar om en timme.
Men vem ringer nu?? Ja ha ja Eva,
vad kan hon ha på hjärtat? Oj ja det
måste jag ju göra. I väg till Tullinge och så
plocka en sjukling. Mot Södertäljes sjukhus.
Så hon ser ut, nu kommer vi till Närakuten och
sitter där Detta kan ta tid, men nej det blev Evas tur.
 
Sjuksköterskan blev lite konfundersam och ville rådfråga
med läkaren. Nä skicka henne till Akuten, väl där
bara 5 meter bort så blir hon inlagd på ett
rum, Nr: 5, Hon lägger sig på sängen,
dom tar prover och sen kommer
läkaren. Han undersöker
henne. Du blir inlagd.
Du har för höga
parametrar.
 
Så min vän,
då är du i trygga
händer och jag lämnar
dig, Håll mig underrättad. Jag
tar Bee hem och så kan jag se
att  tre timmar var jag borta.Det gick
så fort på detta sjukhus, men det kan vara
för hennes illa kondition och don väldigt
höga värden hon har, alla värden var
på höjden.
 
Nå ja jag gör natt och säger
tack för mig.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0