En eftermiddag / kväll på KSH

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200223
 
 
GRATTIS 
 
Torsten & Torun
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vilodagen.
Då är det kyrkodag,
man skall till kyrkan i dag.
hela familjen och det var viktigt 
Sverige även i början på 1900 talet. 
Min mamma och pappa gick i kyrkan
som små. När dom kom upp sig så var det
annat. Och i dag går man i kyrkan mer spontant. 
Men det skall vara vilodag i alla fall, Jag vet att när
jag var liten och upp till så där 11 år var allt stängt på
söndagar, det var få som jobba, inom vården så klart,
kollektivtrafiken, taxi, det var nog dom. Tider förändras
och vi med dom, nu jobbar alla 7 dar i veckan helst.
 
Så mycket allt förändras, något som inte förändras hos
mig är min frukost, den är den samma. Yoghurt
med musli, te med smörgås. Så musik men
tänt ljus. Nu är det ljust så snabbt att
man inte ser ljuset på samma
sätt som när det är
mörkare.
 
Det gör
 en ny dag Och
den skall jag ta hand om
på mitt bästa sätt.En promenad
med mannen och sen en fika hos 
dottern. Vilken bra planering. Men jag
skall också handla så det får jag inte
glömma. Då kan jag sätta i gång
med min dag.
 
Min man kommer upp och vi sitter här tillsammans
och han kollar nyheter, hästar och så spelar
han. Ja det är full fart på min man. Jag
läser nyheter nu så åter kommer
snart. Det var de, jag hoppar
i lite kläder och förbereder
mig för att åka i väg.
till Brinken.
 
En te
där och en go
bulla. Vi snackar lite
och grannen kommer och
jag tycker då att jag kan lämna.
Jag tackar för mig och tar mig till
centrum först.Hämta ett paket till mig,
mina brustabletter. Vidare till Willys.
 
Då har jag handlat hälften när min dotter ringer
och säger att hon måste in till sjukan. okej jag
 kommer. Betalar, lägger i varor i  bilen 
kör till Brinken. Så mot KSH, det
 blir säkert en lång dag i dag.
 Jag släpper henne och
 kör Bee till en
 P plats.
 
 
In på
sjukhuset och
frågar vad dom gjort av
Camilla. Hon är inne redan så
det var bara att gå in. Där är hon och
nu får hon ett bås och blir på klistrad en
massa lappar för hjärtövervakning. När
hon kom in var pulsen på  150 så det är
ju högt. Hon kliver ner i puls och så
kommer hon i normalläge
så klart.
 
 
Här sitter vi nu och väntar, det rasar in massa
ambulanser och det dröjer hur länge som
helst vi kom 14.00 och nu är klockan
19.00 och vi är kvar. Nu kommer 
läkaren, prover såg bra ut
och hjärtat lugnade sig.
Så får några bra saker
att göra hemma
nästa gång.
 
Vi är klara
klockan 19.30.
Då kan vi åka hem.
Ja det var min söndag det,
Och Camillas, det var ju trevligt
att umgås med henne, inget om det.
Man kanske kan ta en roligare ställe
nästa gång. Ja släpper henne på
Brinken.
 
Nu skall jag hem och göra kväll, seg och trött är jag.
har ju varor i bilen och dom skall packas upp.
fixa vatten till min apparat och så skall
den svalna. så nu är det ju bara
att köra, Ari ligger också i
sängen. Så nu gör vi natt.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0