Nu kommer alla hem

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200228
 
 
GRATTIS 
 
Maria
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
kan jag
starta denna
dag med dunder
och brak. Jag har väldigt
ont i min höger sida och jag vet
inte vad jag skall göra. Mina värktabletter
hjälper inte helt dom tar bara bort toppen på värken.
Skit tråkigt med så är det. Jag lever med ständig tandvärk i benet.
 
Några kan tycka det är rätt åt mig, så där elakt som bara vissa kan.
Men jag har haft värk i min kropp så många år av så många
olika saker så detta bryter inte ner mig helt. Jag är bara
less med att ha den, Så glädjen hos vissa kan
lika gärna dö här och nu. Ja släpper
det nu. Jag skall åter gå till
min morgon med 
harmoni.
 
Musik på,
ljus tända, och min
frukost på G. Min morgon har
åter igen kommit i balans, andas in ....
andas ut. Så njuter av min frukost ett tag
så återkommer  jag senare. Det står lite om den
där coronavirus. Lite oroväckande att den har tagit
sig hit. Men den kommer nog över hela världen till slut.
Så man får vara på sin vakt.
 
Dar var gott.
 
Jag skall ha lunch med Pia och så en kaffe hemma hos mig. Så
det blir en bra lunch och eftermiddag. Ja då är hon här och
jag är klar för att hänga på mot Solbo. Vi skall äta thai.
Jag tar en cashewnötter, grönsaker och kyckling.
Mums vad gott. Så äter man med pinnar
kan man njuta längre. Klara så 
åker vi via centrum, skall
hämta paket.
 
 
Hemma
så gott det skall
bli med te och en semla.
vi snackar om lite jobb, lite sommar
lite av varje. Så är det dags för Pia att röra
sig mot jobbet. Tack för i dag min vän. Min man 
kommer snart så jag sätter på kaffe till han också.
Se där nu kommer han, hej på dig. Vill du ha kaffe före
eller efter duschen, okej efter.
 
Men fan jag har ju brevet till banken som skall i väg.
Det är ju ett formulär om mitt sparkonto. Det 
skall vara inne en lördag så dom får det
på måndag eller tisdag. Men jag
måste ha en påskrift till.
Så jag åker till 
Pia.
 
Hej 
igen Pia,
jag glömd be
dig om en sak. kan
du bevittna mitt körkort?
Skall skicka det till banken i
Norrtälje.Lite udda men det är
väl bara att fixa.Upp till tvåan och
fixa en kopia av mitt körkort. Så köra
till Tumba och lägga brevet på lådan.
 
Så var det klart och jag kan åka hem, lite förundrad och
lite knasigt är det. Skall ringa banken på måndag.
Nu skall jag fixa middag och lite mat till mig
och mat lådor. Jag skall nu se till att
ha en bra kväll. Känner mig
lite seg. Tar och fixar
in för kvällen.
 
Klockan
är 22.18 så det är
nog bra om jag försöker somna 
nu. Ja eller så kan jag kolla tv, då
somnar jag ju.
 
Vår i rabatten
 
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0