På MIO och IKEA

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
200212
 
 
GRATTIS 
 
Evelina & Evy
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag
med allt vad det innebär.
Jag skall fixa frukost nu efter morgon toalett.
Det är en sak som är planerad, besöka jobbet och 
sen åka med Pia till MIO möbler, vi skall titta på möbler 
till Pia.  Det är inget mer på agendan, skall väl träffa
Camilla en stund.
 
Men jag startar med min frukost, ljuset är tänt, musiken är
på och andningen har jag gjort. Njuta av frukosten
då. Läser lite nyheter och ser vad som händer
runt om i vår tokiga värld. Jag skall nu
göra mig i ordning för att fara ner
till Brinken.
 
Lite gått
te och snackar
med min dotter som flyger
omkring i huset. Hallå kan du sätta
dig två minuter och prata med mig. Så
skall jag nu åka till Västergården. Måste hinna
träffa Hilda och Inga. Men blir stoppad av Eva innan
så jag tänkte att detta går fort, men det gjorde det inte.
 
Sprang in på D, Emade jobbar där. Oj vad glad hon blev att se
mig. Det värmer i mitt hjärta. Hon är klar undersköterska
nu och det känns bra att hon klara kursen. Leena
kom och kramades. Träffa SSK Lena också.
På C sidan hitta jag Hilda. Hon blev
också överlycklig att se mig,
fan vad kul.
 
Springer
över till A sidan
och hitta Inga och Curt i
fullt ös att byta ut sängarna. Hinner
med en kram i alla fall, Vissa människor
älskar man att träffa, och vissa inte. Men nu skall
jag ha tag i Pia, hon står på andra parkeringen. Så jag tar
bilen dit. Nu styr vi mot Heron.
 
Det blir lunch först så det är ju okej. Man är ju hungrig,
klockan är ju 11.23 så lunch blir bra. Nu skall vi ta
oss till MIO möbler som man betalar för
namnet, om det skall nu vara så fint.
Det går lika bra med en selleri,
ha ha ha.
 
Vi tittar
på soffa och säng.
Massa fina sängar och soffor, jag
hitta en soffa för 5000 KR som jag blev förtjust
i. Men jag har redan bestämt mig för en på IKEA, Så
vi åker dit då. Här finns andra saker också, men inte några
engångsmuggar med lock. Nå väl Pia titta på soffor och hitta en
hon tyckte om, samma som jag. Det är okej om du köper en lika dan som
mig, det är lugnt.
 
Sängen hon hitta kostar 12.000 , bra pris och då är allt med räknat.
Hur bra är inte det. soffa och säng gör ungefär 18000, inte illa.
Pia är nöjd och jag känner att det är skit bra. Vi hinner
med kaffe, jag tar te så klart. Jag fortsätter mitt
rena jag. Snart är jag helt hel vit från 
tå till topp ha ha ha. Ja 
så är det.
 
I alla
fall hitta jag ljus,
en kudde, choklad,underlakan
mörkgrått, snyggt som få. Pia köpte ljus.
hon hart samma mani som jag, massa ljus.
Nu skall vi hem och först släpper jag Pia vid jobbet,
Hennes bil står där. Då så tack för i dag min vän. Så kul 
att vara med dig. Tack min vän. ??
 
Ja ju skall man brasa käk till mannen och han måste ju
få mat i magen, med den hjärnan måst man hjälpa
han, han glömde matlådan som Nea har gjort
åt honom, han är så glömsk på saker
som inte gäller jobb,  Man får
hela tiden på påminna
honom,
 
Tur att
det går i perioder.
Han är ju lika glömsk här hemma,
Men nu skall han få mat i alla fall,  jag prata
med han och han har tagit bara dricka och då måste
han äta. Ja det blir oxpytt det är skit gott. Det tar sin tid och jag
har ju börjat i god tid. Liten efterrätt får han också, fromage tårtbit.
 
Så nu har vi ätit så jag kan titta på Renées brygga på kanal 4.
Jag har den kanalen på sovrummets TV så jag kan fitta
där. Fixa i ordning masken och apparaten. Sen kan
man ligga och relaxa. somnar säkert sen,
Min man spelar så han är inte
anträffbar.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0