Bara en söndag

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200202
Magiskt
 
  
Kyndelsmässodagen
 
Kyndelsmässodagen, kyndelsmässa, Jungfru Marie kyrkogångsdag, Herrens frambärande i Templet, är en dag i almanackan, och i kyrkoåret en festdag ägnad minnet av hur jungfru Maria 40 dagar efter födelsen bar fram Jesus i templet. Wikipedia 200201
 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Har i dag
sovit länge med
två morgon av brott. Jag
ville inte gå upp helt enkelt. Men
till  slut blev det ett måste, jag tycker det
är skit trist men så är det, Djupsömn har jag inte
så mycket av, de första timmarna då sover jag djupt men
sen är det vaket till och från nattel lång på galen smärta.
 
Men det skall man inte lägga så stor vikt på. Jag har ju ett bra
liv annars. Varför klaga? Jo för det gör jävla ont. Nu har 
jag i alla fall kommit upp och det är en ny dag
på gång. Ja då är det frukoasten först
då. Jag hoppas på en go 
stund,
 
Min man
är uppe så då
kommer en film på och
det är ju okej. Det blir två avsnitt på
en film från Norge om Tor. Helt okej och så
kommer lunchen. Jag skall till Brinken och Ari skall
titta på tv och spela på trav. Puss kommer sen.
 
Tar en te och så äter vi god mat, fiskgratäng. Det är gott
och så snackar jag med Linus lite, nu kommer pappa
och vill spela med han. Så dom går in i
vardagsrummet. Jag tar disken
och får bort all disk.
 
Vi sätter
oss i vardagsrummet
och Linus kommer upp till
mamma.  Han somnar och sen
sover han en timme drygt. Han är så
trött nu mera och det är bra att han tillåter
sig sova lite.Det är helt okej, är man trött så
sover man.
 
 
 
Jag försöker få tag i den där kompisen till min son, han skall
hämta min gamla bil. Han bestämde själv att han skulle
komma i dag, men inte kommer han inte. Man 
kan få fnatt för mindre, jag har tömt min
bil så nu kan han allt komma.
Jag messar och ringer,
inget svar.
 
Nu är
ju klockan
rätt mycket och
jag skall hem. Fan han
kommer inte. Fan så trist, man
kan inte lita på folk.Väl hemma ber jag
min gubbe att han ringer denna killa och ber
han hämta bilen.
 
Skall fixa lax till gubben i dag, bra mat tycker jag. Kolla lite
tv och göra kväll. Det känns lite så där, jag är så
besviken på människor som inte kan hålla
sig till sanning. eller det dom lovar.
Men släpper det nu så kan
man leva livet bättre.
Då så så blir
det.
 
Jag har
också snackat med
Juhani, han har det bra och
Ashani mår toppen. Nu hoppas jag
att resan som är kvar blir bra. Nu skall jag fixa
min sängkompis och sen sova tror jag, detta ser inte
så piggt ut längre.
 
Tack för idag.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0