Lugnt skall man ha

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200216
 
 
GRATTIS 
 
Julia & Julius
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jisses vad
det blåser, man
kan nästan tro att den
är på väg in genom fönstret.
Mitt fönster bänder sig ut och in,
skakar och knäpper. Hoppas rutorna
håller. Jag har intagit min frukost så jag är
nöjd och belåten. Skall straxt gå in i duschen.
Det kommer att kännas bra och skönt.
 
Då är man klar för dagen, Jag skall börja med att planera
att gå ut och köpa ost, jag måste ha ost. Men det
 blåser massor i byarna så att säga, lite lugnt
sen kommer en kast vind som greppar
allt du har. Jag flög nästan med
när jag bar sopor till
sortering.
 
En sväng
till Solbo och så till
Brinken. Då är det lite Te och
lite snack med familjen. Trodde jag ja,
Camilla snackar i luren. Thomas flyttar säng, vilket
jag hjälpte han lite med. Sen snackar han i luren, Linus sover
och jag sitter och dricker te. Så vaknar Linus, pappa hjälper han upp för
att spela poå sin stora TV.
 
Jag snackar lite med Camilla, men nu måste jag åka. Skall till
Dollarstore och det måste jag hinna innan 18.00. Så skall
jag tydligen hämta en planka också, Hur skall jag
hinna det?? Ja det kan man undra.
Så skall jag då fixa klart
mig och åka.
 
Ashani kommer
med mig till Fittja.
Jag skall ha toapapper
och så en planka.Klart och då
tar jag Juhani med mig hem. Lämnar
plankan först. Så hem och göra kväll, jag
är trött och vill kolla TV. Min man spelar. Jag
fixar allt och sen är det bara att titta på tv och mysa.
Somnar innan min man kommer, men vaknar av att han
lägger sig väldigt nära mig.
 
Tack för i dag och välkommen hit igen,
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0