Vatten gympa

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200218
 
 
GRATTIS 
 
Frida & Fritiof
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag,
Nya utmaningar,
Nya förutsättningar.
Det är så man skall start
en ny dag. Jag har andats och
känner att jag är i balans för att rycka
ut i dagens utmaningar. Jag tänder ett ljus,
det är tillräckligt mörkt än för att njuta av det.
sätter igång musiken som är relaxmusik, viktigt
att ha på morgonen.
 
Frukosten skall avnjutas och det i toner av skön lugn musik,
så skönt så lugnande så harmoniskt. Att äta och njuta
av detta var morgon är en timme med mycket
kvalificerad avkoppling och
återhämtning. Njuter
en stund.
 
Dags
att fara mot
Älvsjö och en 30 minuters
pass i vatten det kan ju vara bra.
Hoppas det inte är så mycket trafik på
vägen. Vägen dit går ju som en dans på en 
sommaräng. Ingen trafikstockning och helt underbar
resa. Bee brummar fram och jag kommer till rätt plats.
 
Då skall man se till att byta om, det är ju så att man skall vara ombytt
klockan 10.30 och det är 20 st damer som skall slåss i ett pytte
litet omklädningsrum. Hade vi nu varit alerta människor utan
problem med kroppsdelar skulle det vara isi pici,
men nu är all här  med någon slags
åkomma. Lika så dusch-
rummet, Snälla.
 
Nå väl
kommer i vattnet
och så är det då dags att
gymma i vatten. Det är ett jädra motstånd
och det gör säkert nytta. Men det gör satarnas  så ont
också. Jag blir lätt irriterad på min situation i vattnet. Men det
går och jag kämpar. Så nu skall jag se till att bli klar med duschen och
på med kläder.
 
Min parkeringsbiljett går ut 1108 hur det nu kan kommas sig 30:- skall
vara 3 timmar och jag är där 10.00, gympan börjar 10.30 då bör
biljätten sträcka sig till 13.00 när det kostar 10 / timme. Men
inte här Älvsjö har sina egna regler så även med böter
kan bli 900 om man har otur.Helt galet och helt
vansinnigt. Men nu är jag på G hem i alla fall.
Jag svänger av vi centrum och åker till
Brinken, vill han lite fika sällskap.
Så här sitter vi och fikar,
jag och Camilla.
 
Det blir
en lång dag här
för mig hos Camilla. Jag
skall också invänta min man, han
är på en väns begravning. så tungt för
honom. Han är säkert hos Rickard sen också.
Men hoppas han mår bättre, han är väldigt berörd i
dag så det är tungt för honom. Men det blir också så att
jag tar Linus med mig hem, föräldrarna är på ett läkarbesök. Så
nu är vi hemma hos mig och Ukki är hemma. Jag skall göra lite mat
till Linus, Ari har ätit och tagit en dricka så han skall inte ha mera. bra
då är vi alla nöjda. Vi tittar på TV och jag pratar med Pia en stund och sen
är jag tillbaka hos Linus.
 
Skall vi åka hem? Du är trött, nej jag vill att mamma hämtar mig här.
Okej jag ringer Camilla och talar om att vi är hemma hos mig.
Ja vi är på väg så nu är vi snart hos dig, klä på han och
kom ner. Ja det är okej. Vi får på oss allt och jag
håller honom så han inte ramlar. Då killen
är vi nere och titta där står pappas bil
med pappa och mamma. Han blir
glad och känner att han kan
slappna av.
 
Ja då
kan vi också göra
kväll och min man tittar på nyheter
i sovrummet och jag tittar på annan kanal i
vardagsrummet. Jag skall lägga mig nu, det är sent
och jag är trött. Det är bara att fixa min natt kompis och så
skall jag säga god natt.
 
Tack för i dag hoppas 
vi ses i morgon.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0