Fika hela dagen

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
 
200129
 
 
GRATTIS 
 
Diana
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej, här igen.
Det är faslig vad natten
går fort. Det är knappt man hinner
att blunda innan det är morgon igen. Jag
tycker det är jobbigt, vad tycker du? Hoppas
din natt har varit bra, jag måste ju säga att jag har sovit
så bra , men det känns för kort. Så nu är jag i alla fall uppe
 
och skall fixa frukost till mig, det är ju min vanliga så inge nytt
på den fronten. Musiken är igång och ljuset är tänt. Så 
bättre kan det ju inte vara. skall läsa lite nyheter
så jag är tillbaka strax. Då skall jag
fixa det sista och fara i väg,
först till Brinken.
 
Här är
det lite te time och
lite snack med Camilla. Linus
är fullt upptagen med pappa. Då är det
dags att köra Camilla till VC Storvreten , Jag lämnar
henne och åker vidare till jobbet. Här träffar jag lite gamla
kollegor på C och D sidan. Går över till Pia på B väntar in henna och
hinner träffa kollegan Lydiah.
 
Nu är det då dags för oss att köra mot Nacka, jag skall träffa
ortoped läkaren. Det blev en kortison spruta i låret.
Ja då får vi hoppas den hjälper. Jag skall 
börja med rehab och se vad det 
ger, röntgas om 4
månader.
 
Nu skall
jag och Pia till Huddinge,
hon skall hämta bilen och sen skall vi
till centrum, vi skall ta en fika. Så det blir ju en 
stunds lugn och ro, andas lite och får distans till allt.
Jag hoppas att jag kan behålla mitt lugn resten av dagen också.
 
Då skall jag möta upp fina Kicki och det blir skit kul att se
henne igen. Jag har Pia med hon vill bara hälsa. Det
är ju så det är. Vi går till Expresso Hous. Pia åker
hem, hon skall processa sin nyhet hon fick
för en stund sen. Jag är så glad för
hennes skull.
 
Kicki och
jag snackar om allt
möjligt. Man kan bara va och
jag känner mig så lugn i hennes sällskap.
Det är så skönt och så trevligt, kunna sitta och
vara glad. Ja det är den effekten hon utstrålar. Då
skall vi titta på ett smycke, det kan vara skoj, Vi hitta ett
par örhängen som var så snygga. Hon skall fundera lite.
 
Vi säger hej då och så skiljs vi. Jag går till Bee.2 och vi
skall åka hem nu, lång dag och trött är jag. Så
kommer jag på att jag måste lämna
pärlor till Camilla. Tar en
te med henne.
 
Då skall
jag hem för att
invänta  gubben och
sen åka och hämta Juhani.
Jag och gubben snackar i telefon
medans han kör hem. Han är så less på
pendlandet. Då ringer Camilla, panik i Vendle,
måste passa Linus. Okej jag far ner och sitter med
en super  seg och trött kille, han skall sova tycker jag.
Han lurar lit men så kommer föräldrarna, då är man pigg igen.
 
Hem igen och känner smärta i benet efter kortisonsprutan,
frågar om min älskade man kan hämta han, sonen
alltså. Jo det gör han om han får köra Bee.2
Okej gör det då, han behöver tanka och
han behöver köras försiktigt.
 
Jag gör
det säger han och
åker, ja ha då skall jag vila lite
så skall jag sen köra ner Ashani & Juhani
till Brinken. Dessa två skall ju på semester. Det är lite
läskigt med en värld som vi har nu, massa bombningar och 
skjutningar. Men det går säkert bra hoppas jag.
 
Nu skall jag bara tacka för i dag
och hoppa i säng.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0