Fika på Brinken

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200112
 
 
GRATTIS 
 
Frideborg & Fridolf
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då har jag
en ny dag igen, det rullar
på och det går upp och ner. Man vet
inte riktigt hur man skall ha det. Jag är så slut så
trött så off att man inte känner något egentligen. Men då skall
man bita i hopp och se vad som kan göras. Ja lite så är det varje dag, 
man kämpar för överlevnad. Inte så kul alls, det är bara att foga sig. Jag tycker
livet kan vara orättvist, eller dåraktigt. Man kan inte ens föreställa sig smärta av
denna kaliber.
 
Min frukost står på tur och det är bara att köra på jag hoppas det är som vilken
vanlig frukost morgon som helst. Bara att det är lite tidigt. Nu kan man
ju lugnt se till att ha en morgon med stil. Jag kommer att bara ha
en förmiddag med inga som helst saker att stå i. Jag vill ta det
lugnt. Min kropp känns lite överkörd av en ångvält.
Så jag skall nog bara ta det lugnt. 
 
Lunchen kom och
det blev lite köttbullar  jag har också
en plan på att åka till Biltema i Alby. Måste ha nya
vindrutetorkare, till Bee. Jag tror att det är en liten lättare sak
att stå i, hans är torra och hårda, inte så bra tycker jag. Sen tar vi, jag och 
Ari en sväng ner till Brinken på en kaffe. Det har varit ute med Linus i sin rullstol.
Det tycker han är bra. Han skall ha lite så där bra på sina promenader.
 
 
Mormors starka krigare, du kämpar som bara den just nu och jag hoppas att
din kropp pallar trycket. Jag är så maktlös, så ledsen att jag inte kan
hjälpa dig att bli fris. Jag kämpar varje dag mot att se dig lida
varje timme, varje minut. Varför skall det nu vara så?
ett barn skall inte ha detta. Min älskade krigare. 
Du är alltid i mitt hjärta.
 
Väl hemma igen
så skall det väl förberedas lite
mat. Jag tror min man skall göra en makaronilåda.
Helt okej en söndag. Jag har ju tur att min man fixar  mat på helgen,
jag kan ju känna mig lite så där .... orkar inte. Ha ha ha Och det får jag utan
att fråga om lov.  Jag har en kväll i soffan och känner mig så slö och så inte vill något.
Jag hoppas kunna sova snart. Vill ha en bra natt också, så jag får nog välja.
 
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0