Fin dag

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka 4, dag 20 pååret
 
 
 
200120
 
 
GRATTIS 
 
Fabian & Sebastian
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är ny vecka, ny dag och allt är oskrivet så här på morgonen, Det är
bara jag som kan fylla min dag med det jag vill, kärlek till min
familj och mina kära vänner. Det är bara jag som kan
se till att min dag inte kantas av skit och elände,
jag kan stoppa det i tid, för jag är stark och
vet vad vett och etikett är. Så nu skall
jag ta denna dag med storm och
se vad som skall hända.
 
Jag skall inta min
frukost och så skall jag
njuta av lite relaxmusik. Härligt.
Jag skall nu ner till tvättstugan och göra
det jag skall göra, tvätta så klart. Ja det är så tråkigt.
Men det måste göras, har inte så mycket i dag tack och lov.
Uppe igen, skall ner om 40 min. En maskin är trasig, inget ovanligt.
 
 
Ner igen och hänga och sätta på två maskiner till. Det är ju fasen också,
hoppas jag får det torrt. Upp och ringa sjukgymnasten om ny tid, klart.
då så ner igen och hänga. Snackar lite med Nea. Det är ju bra
Vill ju ha kontakten så jag får träffa mina barnbarn. Jag
hoppas att dom får komma till mig snart.Saknar
dom i massor, Nå väl plockar upp sista
tvätten, nästan allt torrt.
 
Några samtal
l i dag så det är ju
bara att fortsätta det blir bra.
Pia kommer och vi skall promenera
lite. Men först måste jag äta. Vi tar oss till
Trottoar. Det blir kul, första besöket där. Så nu då??
Oj han gör maten på beställning, inte alls något som
ligger klart och skall bara värmas, är det gott??
Ja det är super gott.
 
Nu kan vi samla oss och se till att vi kan få gå på en liten promenad.
Jag skall inte starta med sju mila gång. Nä det blir ju bara en
kort på 30 minuter. Oj det känns i hela benet. Detta är
inte kul inte alls. Jag tror jag är galet irriterad
just nu. Hur fan skall jag palla med
att gå på jobbet??
 
 
Nå väl en fika på Brinken tar Pia och jag, vi skall snacka
skit med Karlssons. Det är redan klart med kaffer
och jag fixar te vatten. Det är ju så fortfarande
att jag inte dricker kaffe. Så bra tycker jag.
Blir där ett tag och sen är det bara att 
ha en bra stund, Linus frågar om
han kan komma med mig hem,
han vill inte handla med
föräldrarna.
 
Ja då
killen kom vi
åker så skall vi nog
se till att ha en bra eftermiddag.
Vi kommer hem och han lägger sig i min säng,
trött och lite ont i ryggen har han. Fina starka krigaren.
Om jag kunde trolla och ta dina börda över på mig skulle jag
det på en gång. Barn och Cancer hör inte i hopp.
 
Jag har det så bra här och titta här nu har jag en Haylie på face time.
Hej farmors rödtott, älskade unge, vad fin du är. Ja ha hjälper du
Amanda att städa, har du fixat ditt rum då???
Jaså det har du, vad duktig du är
som gör fint i ditt rum.
Vad gör Jolin då?
 
Läxor ja
men det är ju bra,
hon skall nog göra dom
innan jag pratar med henne.
Då så här kommer Jolin, mår du
bra gumman? Går det bra i skolan?
Vad bra Jag har en som vill säga hej till dig,
Är det Linus? Ja det är det.
 
Hej Linus, Hej Jolin, dom tittar på varann och det blev
mycket för båda, Linus längtar efter sin kusin och
det gör nog Jolin också. Jag håller på med
maten så jag tar mig dit och tar med
mobilen. Då så nu kommer jag 
att få färdig maten så kan
jag ringa i morgon
till dig.
 
Då skall
vi äta killen så tar
vi tag i detta, jag hoppas på att
det blev bra med maten?? Var det okej
Linus? Bra, mamma och pappa kommer snart.
Nu kommer mamma och skall hämta dig lilla älsklingen,
vi får ses i morgon och då är det ju bara att ta nya tag, min fina
krigare.
 
Nu är klockan mycket så nu kör jag för kvällen, min son kommer hem
vid 21 och skall träna sen, det blir ju bra. Men jag sover då tror jag.
Fixar med min maskin och så blir det bra. Tackar för mig och 
vi kanske hörs igen.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
  Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0