Lite tufft

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200121
 
 
GRATTIS 
 
Agnes & Agneta
 
 
Kramens dag.
 
 
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då så nu är jag igång med min tisdag och det betyder att
jag skall åka till Södertälje och snacka mer en
kurator igen, det blir nog mer snack med
henne, hon var bra. Det blir lite mer
samtal också och jag skall
fika med Camilla.
 
Det betyder
att jag skall ha en  lite bra
dag med saker uppspaltade så man orkar
med livet. Nu skall jag bara se till att starta med en god
frukost, ljuset är tänt men jag har glömt musiken. Detta är en typisk
stress reaktion på en hjärna som inte är på plats. Jag vet lite om detta så  jag
vet. Men det kan ju leda till minnesförlust på mig eftersom jag är ... 60+
 
Ja skall nu ta en te hos Camilla, dom skall i väg till NKS, och då är
det ju bara att fika innan. Jag skall också i väg till Södertälje,
går fort bakvägen via Camilla. Så nu sitter vi här och
snackar. Skall bli så skönt med härligt sällskap.
Det är mycket som skall med och massa
andra saker men det är bara att sitta
lugnt och invänta tid.
 
 
Dom åker
klockan 10.00, jag plockar
undan och sen åker även jag, det är okej att
komma lite i tid så man kan andas lite. Jag hoppas
att det blir bra detta. Framme hos Kurator så nu kommer
hon om 20 minuter. Det är en 40 minuters tid jag har och nu
skall jag bara se till att fixa det.
 
Skönt att samtala med någon, men det är jobbigt, man skall blotta
sina tankar och känslor. Det kan bara de vara tufft. Men 
jag har tillit för denna kvinna som är väldigt bra.
Ett bollplank som förstår och känner att
det jag gör är rätt och skall säkert
gå bra. Jag har ett litet hopp
som jag håller i, som
jag drar i.
 
 
Hon säger
att det är bra att 
jag har det i huvudet så jag
kan känna viss glädje. Men att gå så
här och vänta på ett mörker  är så jobbigt. Jag
vet inte, men så är det och så blir det. Jag vill bara få
dagarna att gå och att slippa tänka.
 
Nå väl nu skall jag åka hem för att vila lite, jag känner
mig lite så där stressad efter ett svårt samtal. Jag
känner att jag blir utmattad och helt slut. Det
blir massa tankar som jag måste stoppa,
jag skall ju ner till Brinken senare.
Så nu skall jag andas och
andas lite till.
 
Linus
ringer från NKS
och undrar om jag kan
sova med han, det är okej jag
kan det. Han har varit en duktig kille i
dag. Så det blir ett firande sen. Jag tycker att
det är många läkarbesök, många som skall kolla
och klämma.
 
Så middag hos Karlssons och sen lite film efter pappa
och Linus har spelat en mach på Fortnight. Det
som händer klockan 19.30 är så fint. Han
säger till mamma att han är så trött
och önskar lägga sig, Han tackar
för allt och säger till mig att
komma upp sen, ja
jag gör det.
 
Jag somnar
på soffan mitt i filmen
så jag går upp till Linus.
Så tar denna dag slut också.
 
GOD NATT 
    HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 
 Bilder tagna från googe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0