Det är nu man säger ......

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 200612
och det är Eskil som har namnsdag.
 
Veckans sista arbetsdag för de som jobbar måndag till fredag, det är många som jobbar i dag all dagar med rullande schema. Kan vara långledigt eller helgjobb. I dag är allt möjligt, det var helt annat när jag var liten då stänger affärer 13.00 på lördagar, det var bara matbutiker som var öppna. Söndagar var allt stängt, man gick på matiné bio, biljätten kosta typ 5 kr.
 
Jag har berättat att man gick i skolan på lördagar också mellan 9 - 12, man åt lunch i skolan innan man gick hem. Jag gick ju i söndagsskola också. så det var plugga på heltid redan då. Ja nu är det i alla fall affärer som har öppet hela tiden, alla slags affärer. Så vad är en helg egentligen? Jag har då en helg markerad då min man kommer hem.
 
Det är ju hur nice som helst, det blir inte så mycket man gör dock, det är ju inte så att man ränner ute nu för tiden, nä lite mysigt go fika och massa annat som skall till. Ja man ser på livet lite annorlunda när man blir äldre. Det finns en annan mening liksom, man värdesätter andra saker och det är ju det som är viktigt.
 
Min morgon är då på G och frukost har intagits, det är viktiga detaljer, för mig. Ja skall jag nu planera denna dag? Nä inte direkt, det är grovplanering och sen är det bara att se vad som sker. Jag har skrivit lite sommar kort, som skall i väg. Det är ju en hel del. Nu skall jag ta tag i dagen.
 
Har ju barnbarn som kommer att ha sommarlov och njuta av denna sommar, det är skönt för skolbarn att vara lite lediga, det vill säga att dom får en barke på studierna. Ja jag själv hamnar i en karusell med stora känslovågor, en sekunden skrattar vi och nästa håller jag på att gå sönder. Det är inget barke för mig.
 
Jag klagar inte om du nu tror det, jag vet att jag skulle bli olycklig om jag inte får vara där med Linus, jag skulle inte acceptera det. Det är där jag skall vara nu och för evigt. Jag skall raskt gå över till min dag i sin helhet, det är ju nere på Brinken det sker, jag skall luncha med dom och sen skall vi kanske iväg och gå på promenad.
 
Jag ber min dotter titta på min rygg har så ont från såret och kotorna så jag kan lätt undra om dom är av. Jag hoppas att det inte är infekterat eller något annat skit, det räcker som det är kan jag ju tycka. Men VC vill titta, det är ju bra.
 
En akut tid till VC och en check på sår, det är ju fint säger han. Det är ju bra med allt runt om, men får jag feber skall jag kontakta dom igen. Jo det fattar jag också, det är bara så att jag har så jävla ont, vilket kan då vara jobbigt i sig själv. Hoppas jag nu slipper detta. Såret blir bara bra och så är allt bra.
 
Jag skall tillbaka till Camilla och Thomas, skall se om killen är vaken nu. Han var tvungen att sova lite, det är ju bra om han kan det, kroppen behöver vila och han vet själv när detta händer. Nu skall jag ta lite te och det är ju bra för jag har massa goda tesmaker hos Camilla också, inte bara citron och apelsin.
 
Ja det är ju bara att låta dagen rinna i väg, helt jävla jobbigt blir det.Tuff för Thomas, väldigt tufft. Jag vill bara ta han i min famn och krama om han. Han är ju så skör han också. Min fina svärson, jag finns här för dig. 
 
Jag åker hem där vid 17 tiden, jag skulle ha åkt och handla, men det orkar jag inte, vi får göra det sen, typ i morgon. Jag har ont i ryggen och är jävligt trött. Det blir bara att kolla på man in black och sen lite sova på det, min man spelar och det är ju bra kanske.
 
Jag somnar i alla fall och det är skönt, där emot vaknar jag av snorungar som skriker, gråter och bråkar. Va fan, det är mitt i natten, knip käft. Somna om vid 02.30.
 
 
God natt Tack för i dag.
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0