En måndag på KS Huddinge

 
SUPERFARMOR BLOGG
vecka 10, dag 62 på året
 
 
200302
 
  
GRATTIS 
 
Ernst & Erna
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej.
Kul att du
tittar in i dag, jag har
fullt upp med att lata mig.
Ha ha ha nä jag latar mig aldrig.
Frukost är på gång så jag skall njuta
av den som vanligt. Ljus och lugn musik.
Det är ju bara att njuta av morgonen och min
frukost. Morgons stund har guld i mun.
 
Med allt annat som är klart så kan man känna
sig nöjd med att starta dagen. Allt kommer
i rätt ordning och jag känner mig på G.
Min son som har ont i bihålan skall
till läkaren i dag och det är ju
bara att se till att han
kommer dit.
 
Det är
så jobbigt när
vårdcentralerna inte
har tid så man måste åka
till när akuten. Men så kan det
gå, jag fattar inte hur det är med detta 
system, det fungerar ju inte. Det är ju så
att man måste ta plats där man egentligen inte
behöver vara. Så konstigt.
 
Men vad skall man göra? Systemet håller på att
braka sönder. Få se hur länge det kan hålla,
jag tror att det inte håller värst länge till.
Nå väl nu är det som det är och
han skall till Huddinge. Ja
jag skall allt se till att
det blir bra.
 
 
På nevro akutan
 
Vi möts
upp för att tillbringa
ett tag på Huddinge sjukhus
som nu mera heter KS Huddinge.
Det händer inte så mycket så jag har ett
par bilder att visa. Vi träffar sköterska, väntar,
kommer in på nevro, väntar, träffar sköterska som tar
prover, väntar,träffar läkaren som gör 100 tester. vi väntar ,
kommer en läkare till, två läkare och masa tester igen. Vad har
dom hittat?
 
 
Öron, näsa, hals
 
 
Väntar, läkare ett kommer tillbaka och vill ha ett utlåtande från
öron, näsa, hals läkaren. och här kommer väntan  som är
superlänge, jag menar superlänge, typ 3 timmar. 
träffar läkare, ny undersökning, öron och
ögon. Ny väntan, läkaren kommer
till baka, vi skall tillbaka
till nevro.
 
Tillbakaa på nevro
 
Ny väntan,
mycket länge en och
en halv timme, då kom ny
nevro läkare, ja vill ha en MR röntgen,
okej, ny väntan. .Till röntgen Tillbaka till nevro,
ny väntan. Ja ha ja han blir inlagd, det var ju skoj, ny
väntan, nu kom vi upp på avdelningen. Nu skall jag köra hem,
hur det nu skall gå.
 
Röntgen
 
 Så nu har man lämnat han och tagit mig hem, det känns
lite jobbigt. Men det blir nog bra det där. Skall nu
sova hoppas jag.
 
Tack för i dag.
 
 
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
   Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0