En sväng till Solna.

 
 UPERFARMOR BLOGG
Vecka14, dag 90 på året
 
 
200330
 
 
GRATTIS 
 
Holger & Holmfrid
 
 
Grattis Nea
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Ny dag,
ny vecka, allt 
är oskrivet och jag
kan forma min dag / vecka
som jag vill eller hoppas på att den
blir. Det är min dag jag skall börja skriva om
just nu. Det handlar om hur jag ser på saker, vad som
händer med mig.
 
Det är inge drama, inget som inte har hänt mig. Så det bli
ingen deckare eller uppslagsverk. Bara min varda.
Det kan storma, det kan gråtas, det kan vara
förtvivlan. Allt beror på vad som händer 
mig. Jag har i dag just börjat min
dag.
 
Lite
snö singlade
ner från himlen. Det
är typiskt väder för slutet av
mars, början av april. Solen försöker
komma igenom molnen, hoppas hon klara
det. Jag skall ta min frukost, min man har lämnat
huset och jag hoppas att det blir en bra dag i dag.
 
Njuter av musik och jag har inte något ljus i dag, för ljust.
Jag tänder i kväll i stället. Nå väl jag har en skön
morgon, allt är lugnt och stilla. Jag verkligen
gillar mornar, det är super skönt. Man
har liksom hela dagen att utnyttja
och i mitt fall nu kan jag ägna
massa tid med Linus. Det
känns super. Jag 
kan känna
kärlek.
 
skall jag fara
ner till Brinken för en
te och mys med Linus. Jag
pratar lite vardagligt med Camilla, nu
är vi klara så då kan jag ta Thomas med mig 
och åka till Solna.
 
Hej gumman, hur är det här då? Flyttstädat ser jag.
Jag skall hämta några påsar, vi sa några. Ha
ha ha  Så kan det gå. Nå ja vi har ju
plats i bilen så då langar vi in,
 klart. Sen är det bara att
åka till nya adressen.
Jo men den är
större.
 
Den
känns bättre
planerat och Ebba har
större rum. Snyggt. Då så vi 
lämnar dig i kaoset. Lycka till bästa
unge. Ja vi åker väl hemåt nu då. Massa
snack och massa skratt. Det tar en stund och
vips är vi på Brinken. Hej killen vad gör du, men är
du varm? Lite rosig på kinderna.
 
Pappa tar Linus till vardagsrummet, jag och
dottern tar te/kaffe till övervåningen.
Nu skall vi se vad vi har i
påsarna. Ja det var en
hel del. Nu är vi
klara, och då
går vi ner.
Fikar
 
Det
blir soffhäng,
min dotter har det
tufft nu så hon ville ha
lite mammakontakt. Hon somna
och sov lugnt och stilla. Så kommer
Thomas och diskuterar middag med henne.
Då går hon upp, och dom skall fixa mat till Linus.
 
 
Mysig kväl, allt tar slut så även denna kväll. Jag tar
mig till Tuna och där skall jag fixa lite kläder
som jag fixa, skall hängas upp så dom
blir fina igen. Strax efter nio ringer
Pia, hon har slutet nu. Det
blev lite snack om
flytten.
 
Så blir 
det äntligen
sova för mig. Jag
somna från tv:n så typiskt
mig. Men nu klockan 02,30 skall jag 
lyckas somna om.
 
Tack för i dag.
På återseende.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0