Struligt

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200327
 
 
GRATTIS 
 
Rudolf & Ralf
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej,
Nu är jag här
igen med en helt ny
oskriven dag. Det kan bli
Den bästa fredagen för i dag.
Jag har stora förväntningar av
denna dag, skall träffa Pia för en
lunch, men innan dess skall jag tvätta,
det som är så kul...NOT. Jag bara ogillar detta 
så mycket.
 
Men innan dess har jag mjuk musik, ljus och min
älskade frukost. Jag skall njuta av den en
stund, åter kommer snart. Ja nu är
det virrigt, Alzheimers light ha
ha Jag skall tvätta
klockan
18.00
 
 
nu har jag
en hel förmiddag att
göra ingen ting på. Det är
inte så illa. Jag hittar säkert på 
något. Det brukar jag allt göra. Så
kan ju börja med att se en film eller
något annat spännande.
 
 
Jag har i alla fall fixat det mesta som skall göras,
har bara en säng att bädda. Så då kan man
göra något annat ett tag då. Som att
njuta av en kopp te, då gott.
Invänta min kompis
Pia
 
 
Vi
skall ha en
lunch tillsammans.
Det blir sallad. Jag hoppas
det blir en god sallad. Jag har valt
en kycklingsallad och Pia tog en ost och
skinksallad. Besviken blev jag, alla grönsaker
var i stora bitar, salladen var i lövform, jag vill ha
smalt strimlad sallad. Då blir det inte någon mer gång
för mig där. 
 
Vi har en stund att snacka på innan Pia skall till jobbet.
Vi fikar och små snackar om allt. Tråkigt att hon
skall till jobbet. Men tur är väl det, jag skulle
vilja jobba lite.Men just nu går det inte.
Så min dag fortsätter, Pia åker nu
till jobbet och jag skall ner
till Brinken.
 
 
Go fika
med Linus, syltkakor,
hans favorit kakor, men
mormor har fått han att ära
Pågens kanelbullar. Det är favorit
bullen. Jag tycker han är så go och omtänksam,
man blir bara så matt. Jag säger Vi skall fika, han svarar,
go fika med mormor den bästa fikat. Jag tackar för det han svarar,
ingen orsak och ger mig tummen upp.
 
Vi sätter oss i soffan för att ha en gosig stund. Vi tittar på
fun hobby tror jag det heter, Här är en pappa med
tre söner, han gör et spel med olika bokstäver
som barnen får göra olika saker. Skit kul
att se Det skulle man vilja göra med
krigaren Karlsson. Men det går
inte. Vi skrattar och tycker
det är kul att se.
 
skall jag ta
en te med min dotter
som är i ett djupt dike.
Jag drar och jag håller hårt.
Du skall bara upp. Hon är inte
på humör förhuvud taget . Helt ok,
 jag säger att det är dags att åka
hem för jag har ju tvätt 18.00
Så adjö familjen Karlsson.
Tack för blomman
 
++
Då är
det bara att illa
hem och fixa med tvätten,
inga problem med detta lilla äventyr.
Den här gången kommer jag in till tvättstugan,
en av maskinerna är trasiga, om det nu skulle vara
något nytt. Set är bara att lassa in så, dom första maskinerna
är på och jag kan gå upp i 55 minuter.
 
Då passar jag på att återställa mitt förlorade inlägg som försvann.
Det är nu tillbaka på rätt plats. Tack och lov för det. Så skall
jag ta mig te innan jag skall ner, vattnet klart men nu
måste jag ner. Tar te när jag kommer upp.
Så skall man hänga kläder, det är
inte så mycket nu när det
bara är Ari och jag.
Så klart.
 
Upp igen,
nu skall jag ta
te och två riskakor.
Tiden går fort så nu skall
jag ner igen. det är så mycket att
stå i med tvättstuga. Viker lite tvätt, nästa
omgång är handdukar. Och en väldigt blöt tröja.
Men jag är klar nu, gubben hjälpte mig upp.
 
Då kan man göra sig klar för kvällen. Lite fix inför
natten med min maskin. Det skall vara ljummet
vatten och alla delar på plats. Tittar en 
stund på en film men känner att
jag måste sova. Tar
mig till sängs.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0