Jag och du.

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
  
 
200229
 
 
 
Skottdagen
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då skall
jag ta adjö av
februari månad, som är
slut efter klockan 24.00 i natt.
Det är mycket som händer och det är
mycket som vi inte kan rå över som man får
bevittna. Några födelsedagar. Ja tack för i år,
välkommet till baka 2021.
 
Nu skall frukost inta och det är inte alls fy skal,
Jag njuter av min yoghurt med musli och
te med smörgås. Jag har hela
förmiddagen på mig
om så är. Den
tar den tid
den tar.
 
Nyheter,
Jag skall också
läsa nyheterna, det är
viktigt i dag att veta vad som
står på i världen s kaos. Undra hur det
blir med Coronaviruset?. Det sprids som en
löpeld och det kommer slå så hårt mot tredje världen.
Läskiga saker.
 
Så nu är jag tillbaka i Tumba och har min dag
framför mig. Tror inte det änder så mycket.
Jag vet att Biltema är på tapeten.
Det kan vara skoj. Vi skall
nu ge oss iväg och 
det är ju bra.
 
Mot
äventyr, det
blev inte Biltema,
det blev Liljeholmen.
Vi knalla runt och jag handla 
matlådor i glas, galgar, rygga och
ett gult nyckel band. Det var så bra
köp jag är skit nöjd, vi käka lunch också.
Ari ville se lite hur det ser ut här på
Liljeholmens nya fina galleria.
 
 
 
 
Min nya rygga är också fin så här ser den ut.
 
 
En fika på Waynes coffee tar vi också.
 
 
Mot
äventyr, det
blev inte Biltema,
det blev Liljeholmen.
Vi knalla runt och jag handla 
matlådor i glas, galgar, rygga och
ett gult nyckel band. Det var så bra
köp jag är skit nöjd, vi käka lunch också.
Ari ville se lite hur det ser ut här på
Liljeholmens nya fina galleria.
 
Nu blir det smal mat i tre veckor, typ luft och inget annat.
Jag är så mätt att magen är svullen som fasen.
Men det tar man en annan gång. I dag 
har vi varit på date min man
och jag. Så då skall vi
unna oss. full rulle 
mot Biltema.
 
Här skall
vi ha spolarvätska
och glykol. det blir super.
Då så är vi klara för hemfärd.
Jag blir släppt vid porten och jag
skall hämta bil nyckeln. Sen hämtar jag
Juhani och släpper han hemma. Jag far ner
till Brinken. En fika och lite snack.
 
Då skall jag hem och bara ha den mys, kväll, mello
kommer ju. Det är ju mysigt att se vad dom
fixat till sista programmet innan finalen.
Men innan dess skall jag nog 
fixa med massa saker
som måste göras.
Så vi ses
snart.
 
Haj
nu kan jag
fortsätta min kväll
och se vad som hända skall. 
Middag, en skink och ost sallad.
Det blir super. Jag tycker om detta att
slippa laga mat, måste ränna mer hos mina
barn så dom får bjuda. Jag har ju två i området.
Sen tre med lite för långt avstånd för att bara killa över.
Men man kan åka runt ändå.
 
Så intagen middag från min hemmavarande son.
Det är gott med ute mat. Man mår så mycket
bättre att slippa ibland, jag har ju lagat 
mat till andra nästan hela livet.
Först hemma med mor
och far, sen till min
egna familj
minst i
50 år
 
Nu är
det time för
mig att inta min säng
och sätta igång mello. Jag har
en skön avslutning på en bra dag.
Jag kan ju säga att det var ett super
program. Jag är nöjd. Så nu kan jag
sova.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 
  Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0