Var på Brinken

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
200311
 
 
GRATTIS 
 
Edvin & Egon
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny
dag och jag som
bara vill sova längre. Nä det
ville inte systemet som ser till att du
vaknar. Kanske skall byta ut systemet. På 
riktigt, så less. Men nu när jag ändå liksom är 
vaken kan jag ju ta tag i dagen, frukost är inte fel,
inte fel alls. Mysigt vet ja. Det som är är ju att du då
vänta lite medans jag äter.
 
Ljus är tända, musiken hörs i högtalarna, det är
tyst runt om mig. Njuter av stillheten. Njuter.
det ljusnar sakta utanför mitt fönster.
Så mysigt att vara med i
gryningen. Så fint.
åter kommer
snart.
 
hej igen,
nu är jag klar
med hela baletten
Så jag skall ta tag i denna
dag. Strax skall jag ner till centrum.
Letar efter en morgonrock till Linus, han
behöver en så han inte fryser så mycket. Han 
kan liksom inte reglera sin kroppsvärme direkt.
 
Camilla och jag skall ha go fika så det blir en semla.
Asså nu får jag ge mig jag kommer snart rulla
fram. Det är inte så kul kan jag lova. men 
en tragisk sanning. Hårt åtstramning.
Den kan komma på måndag.
Eller i morgon. Jag vet
inte. Vissa tröst äter
fortfarande.
 
Då så
hej familjen hur
har ni det i regnet? Jag
hoppas att det är bra. Nä hä Linus
har ont i ena armen. Oj då, vilken tur att du
skall se läkaren i morgon. Men nu killen har mormor
kommit med go fika, vill du sitta med oss en stund det 
vore kul, n ej tack jag är lite trött. okej då får du en socker-
bulle. Det tycker han om, lite vatten också.
 
Vi blir på Brinken hela dan, efter lunch kommer Pia dit
så det känns kul. Jag tycker det är kul att träffa
Pia, hoppas hon tycker det också. Vi har
mer go fika och lite skratt kommer
över våra läppar. Det är en
trevlig eftermiddag.
Men som allt
roligt tar
det slut.
 
Klockan
är 16.00 så jag skall
bege mig hem och Thomas
kommer hem och Pias skall åka hem
till sig. Man skall laga middag vilket Camilla
har gjort, korvstroganoff. Jag skall inte laga mat, min
man skall ha en dricka, Så jag slipper det, har en matlåda till
han redan så det är klart. Då kan jag komma hem och njuta av att inte
göra något det kan vara skönt.
 
Det blir en lugn kväll och ingen son hemma, allt är bara lugnt och
skönt. Jo jag saknar honom så klart, Det är tyst utan han.
Han pratar med kompisar i luren eller meds tjejen.
Ingen slåss om datorn som Ari har, nu kan
min man sitta där och kolla på allt
han kollar på och spela också.
Jag skall lägga mig och
kolla tv snart. det
blir bra de.
 
Jag
skall ta
och titta på Tv.n
och slutar den här dagen
nu och hopas du får en bra kväll
och en skön sömn när den faller in.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0