Promenad

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200328
 
 
GRATTIS 
 
Malkom & Morgan
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Då skall jag
starta en helt ny dag.
Det bästa med att alla dagar
är tomma innan du stoppar det du
vill i den. Man kan se ljust på allt och få
en bra dag som ger dig hopp. Andra sätter
problem och negativa saker i dagen , då kan det
bara gå åt pipsvängen.
 
Jag har en ljuvlig solig morgon som bara kan bli
super, för jag har bestämt mig för att ha en
super dag. Så vi, det är jag och min
man, har inte några planer
denna lördag. Det kan
ju bli travet för hans
del. Jag kan ju 
också se 
travet.
 
Men
det är ju
min frukost först
och då skall jag njuta
av den vilket jag alltid gör.
Så jag kommer tillbaka om ett
tag och fortsätter med min dag, om
mig och mina upplevelser och tankar.
På återseende.
 
Det blir en promenad så det är bara att på med
kläder och så traskar vi på. Upp till Vreta,
ner till rondellen vid brandstationen,
upp för backen och ner mor
sjukhemmet vidare
hem.
 
 
 
Tyvär gick solen i moln och det blev kalt. Jag hoppas
att det är vår snart så värmen kommer, jag
saknar värme. Vi har i alla fall varit 
ute det känns super. Och 
snart skall vi handla.
Gubben jublarr.
 
Tyvärr gick solen i moln och det blev kalt. Jag hoppas
att det är vår snart så värmen kommer, jag
saknar värme. Vi har i alla fall varit 
ute det känns super. Och 
snart skall vi handla.
Gubben jublar.
 
Jag
har nu handlat
och nu hämtar jag min
man från spelhörnan. Det låter
som man hämtar ett barn från en lek hörna
ha ha ha. Ja så skall han, min man alltså, dra min 
dramaten, Han lyfter den och det ser lite absurt ut. Här kommer
man med en dramaten som har hjul och då skall användas, och han bär den.
 
Ja så var vi då hemma, så skönt så bra. Det är väldigt tomt i butikerna 
kan jag lova. Men det är då skönt. Jag går och handlar om jag
verkligen måste. Det är lite så alla tänker nu hoppas jag.
Och tvättar händerna så klart, alltid när man har
varit ute och rört vid allmänna saker. Det är
viktigt annars också. Jag skall också
berätta att min man hade sönder
min dramaten.
 
 
 
Med
orden " Nu kan
du köpa en ny" Så bar
han in varorna. Jag plocka upp
dom fixa med te påsarna. Jag har köpt
vanilj & karamell, så gott. Det är nu bara att
njuta av en skön lördags kväll. Det är stjärnornas stjärna
i kväll vilket jag vill se. Gubben spelar så det är ingen fara med det.
Då så härlig kväll skall det bli. Så jag slutar här och hoppas på att du har
en fin kväll.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0