Till Vega

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200315
 
 
GRATTIS 
 
Kristoffer & Christel
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då ska
jag berätta
att min dag börja
vid 03.07. Då börja smärtan
göra sig påmind, den gnager sig
fast i låret. Den gör så jag inte kan ligga
still. Jag går upp och kissar. lägger mig igen och
snurrar och bökar till klockan var 04.47 då går jag upp.
 
Så tråkigt, tar en stark värktablett, den kickar inte in
på en gång och det går inte att ligga still, Det
är lika bra att gå upp, jag kan ju fixa med 
frukosten. När jag sen sätter mig för
att äta så kickar tabletten in,
smärtan lättar så mycket.
Ja då skulle jag vilja
sova nu då. Det
blir inte så.
 
Nu
skulle jag
kunna sova, nu
är jag trött och nästa smärtfri,
jag har känningar ich det är ju mildare så
nu hamnar jag på en 4 istället för 10+++ på skalan. 
Pratar med gubben som hjälper mig till sängen och bäddar
ner mig, Jag tror jag han fundera om jag skulle somna. 
 
Nu är jag vaken igen och det känns väldigt bra att jag somna.
Det är ju så skönt för kroppen att få vila smärtfri, eller
som jag sa tidigare, nästan smärt fri. Men det 
som blir är att man är  lite trög i skallen,
jag blir väldigt seg när jag sover
länge. Men ibland måste
man, typ i dag. Så
nu kör jag
denna
dag.
 
Har
varit i duschen
och det känns okej, men
jag måste smörja ansiktet är så
torrt så det nästan sprakar. Ja nu skall
kläder på och vi skall väl ha lunch snart eller
det blir en tidig lunch. Nu skall jag i alla fall ha den
med min man, lunchen alltså. Vi är bjudna på eftermiddags
kaffe i Vega. Det kommer bli kul, se hur Ashani och Juhani har det nu.
 
Vi skall dit så jag hinner handla först, det är lite som skall hem, typ;
Ingefära, potatis, mjölk. korv, yoghurt, bröd och lök, det var
nog allt i dag. Sen åker vi mot Vega, det blir en liten
resa på 30 minuter eftersom vi åkte över Länna.
Kommer fram och ringer efter Juhani, du
får allt komma och öppna, tack.
Så då kan vi ta och fika,
alla dricker te.
 
Vi är
där ett tag och
det är trevligt och jag
känner att det var en trevlig liten
stund vi hade med go fika. Hoppas får
komma till dom igen, och senare också. Nu
skall vi hem och göra en kväll, det kan vara skönt
tycker jag. Min man skall fixa middagen i dag så den blir
klart om en timme eller så.
 
Vi äter och försöker se en serie, det går inte så bra, den
laddar inte. Så man får kolla på något annat. Jag
väntar på att klockan skall bli 20.00 så man
kan få lite healing. Det kommer att
göra nytta. Så blir det dags.
Andas, fokusera,
slappna av.
 
så nu är det
klart och jag har en
stark känsla i kroppen av
lugn, harmoni och det är varmt.
Så skönt, att sen sova på detta, så
skönt detta är. Ja jag säger väl hej då
nu och jag skall krypa i säng.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0