Tvättstugan

 
SUPERFARMOR BLOGG
Vecka12, dag 76 på året.
 
 
 
200316
 
 
 
GRATTIS 
 
Herbert & Gilbert
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej
Då är jag
tillbaka med en ny
och härlig dag, det regnar.
Men vad gör det? Ett vädet är ett
väder. Man kan njuta av regn också.
Tänk att kura upp sig i soffhörnet med en
filt och en bok, jag föredrar en ljud bok då. I alla
fall, nu sitter man där med filty, bra bok, te eller kaffe
eller dricka. Bara njuter av stunden, så häftigt.
 
Jag skall börja på frukost rutan denna morgon. Jag tar
lite tid med min frukost. Det är inget ovanligt, det
är så njutnings fullt. Yoghurt med musli är
klart då är det te med en snörgos till.
Njuter av det en stund, jo jag
har ljus tänt och skön
avslappnad muisik.
njuter.
 
 
Så nu
är det dags
att ta tvättstugan i
besittning. Jag har inte så
mycket tvätt men det kommer att
ta sin tid ändå, det skall ju torka också.
Vårat torkrum är inte så bra, det är mer 
kall luft som kommer in än varmluft. Har påpekat
detta ett par gånger till Botkyrkabyggen, men det
händer inget, så oftast är kläderna blöta när jag tar upp 
dom. Får hänga dom överallt, känns så där kan jag lova.
 
 
 
Men nu då första omgången nere i tvättstugan klar.
Då kan jag njuta av lite te till, hmmm många
smaker att välja bland, tar ett citron te,
kan bli gott. Nu skall jag ner
för att ta upp allt som
är kvar där nere.
 
Men 
fan också
det är ju blött, vissa
mer blöta en andra. Det är inget
drag i värmen i torkrummet. Jag vet att
det kan vara varmare. Det måste ju torka.
Ja ja  jag får lyfta upp detta och hänga i huset.
Jag fattar inte, jag blir så arg, det förstör hela min dag.
 
Så upphängt och klart, då kan jag invänta lunch och
även att mina Krigare skall komma hem. Han
har varit och haft vattengympa på NKS.
Så kul för honom, jag tror att det är 
bra för honom att träna i
vatten, allt går så
mycket lättare.
 
Nu 
skall jag
åka mot centrum
och  handla sen åker jag till
Brinken för en go fika. Det är så härligt.
Njuta av att vara med min krigare och min dotter, 
vi kämpar tillsammans  jag, Camilla, Thomas och Linus.
Vi kämpar hårt varje dag, det är så jobbigt att se men ett måste.
 
Då kommer det på tal att jag skall följa med till NKS i morgon,
det är läkartid och jag känner att det måste jag. Så det
är bokat. Nu har jag druckit tre koppar te så det
får vara.Jag hoppas att det blir en bra
kväll för dom och för mig.
Just nu tackar jag
för mig och 
åker hem.
 
nu har jag
bytt lite tider så jag
kan åka med till NKS, allt är
klart och jag kan nu bara slappna
av och njuta av min kväll, lite tv och så
, sonar jag på soffan, det är inte så bra tycker
jag. Vaknar upp vid 23 tiden och har missat medicinen
klockan 20.00, min apparat är inte ordnad Men snälla jag tar
mediciner och så går jag och lägger mig igen.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från googel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0