Vatten gympa och mys med Krigaren

 
SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200310
 
 
GRATTIS 
 
Edla & Ada
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag
och några saker
om måste göras, typ vatten
gympa, dammsuga, och relaxa.Det är
viktiga saker i dag, det kan vara fika stund
också. Ja nu skall jag ta ruta ett. Duscha, så hej
på en stund. Tillbaka så då kommer ruta två. Frukost.
Njuta av den och se till att min dag startar så bra som den
bara kan. Jag har alla möjligheter till det varje dag och det
känns så skönt.
 
Ljus är tänt, musik är på, och frukosten står på bordet så nu
skall jag njuta av den så man kan starta dagen. Inget
före frukosten, inget som stör, ingenting, det är
jag och min frukost. Underbart. Du borde
prova någon morgon, bra frukost,
ljus och relaxmusik. Du 
anar inte vad skönt
det är.
 
skall jag
åka ner till Brinken,
Camilla skall lämna prover.
Jag och Linus väntar i bilen. Det är
bäst så, Camilla är tillbaka. Då är det Älvsjö
som gäller. Släpper Camilla och Linus vid vårdcentralen
i Älvsjö. Jag fortsätter till vatten gympan på vattenland. Det skall bli
så skönt. När jag kommer dit tittar jag på min notering, snälla jag har tagit fel
på tiden igen, inte 9.30 jag skall vara där 10.30.
 
Byter om och duschar, jag är klar och får vänta i många minutrar,
hela 85 minuter.Det var en lång väntan men tillslut blev
det då dax. Kör hårt, det är så skönt, man känner
ingen smärta så att säga. I dag var det
bara hår pumpning, det var skönt
så det kan man lugnt göra
om. Nu är det slut,
jag blir klar
11.30
 
Då far
jag mot Tumba, skall
plocka upp Camilla och Linus
som har åkt tåg, han gillar det. Men det
kommer ingen Camilla och Linus. Jag ringer och nu
får jag tag i henne.Hennes lur dog så hon kunde ju inte svara
innan. Hon är i alla fall hemma så då kan jag fara dit. Så mot
Brinken.
 
Vi tar en fika och hon fick berätta om alla problem det var
att ta rullstolen på tåget. Att komma det blev för
mycket. Hissar var trasiga och bussen
gick när tåget typ kom in. Tuff
dag. Min var då
snällare.
++
Vi 
tog en
lunch, en te efter
det, nu skall jag bara fara hem,
hänga upp blöta handdukar, baddräkt
Jag skall också dammsuga, det gjorde jag aldrig
i går. Så nu är jag klar 15.03. Kollar på mobilen, ser att
det står att jag skall till psykologen Det är en påminnelse  pling
i lurrn. Skit, det är bara att åka mot Storvreten, hoppas jag inte kommer
så mycket försent.
 
Väl där kommer massa frågor om vad jag hör just nu, och titta i
in åt. Ja det var nog lite för jobbigt. Hela tiden är nu över
och har får en hysterisk oro och tårarna rinner
bara från ögonen. Nä det var
kämpiga minutrar.
Men nyttiga.
 
Ner
till Brinken
för att vara med Linus.
Det är tisdag och föräldrarna
skall på möte. Hej då vi skall ha tisdagsmys
Vi äter spagetti med köttfärssås, mums säger Linus.
Vi har en efterrätt också, glas. Mumsigt tycker jag. Det är
bara att njuta med killen och sen hålla han vaken till mamma
och pappa kommer hem, medicin skall ges av mamma.
 
Då skall han gå i säng, mamma skall natta, pappa
hjälper han upp för trappan. Jag åker hem.
Tar min medicin och sen blir jag så
trött, himmel och pannkaka.
Pia ringer och vi
snacka en
stund.
 
Nu
skall masken
på och så skall jag sova.
 
Ttack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0