Vattengympa i Älvsjö

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200317
 
 
GRATTIS 
 
Gertrud
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är
en ny dag för
mig att hantera, det är
en sak för sig. Det är svårt 
att sätta ord på mina känslor,
dom bubblar i massor. Men jag skall i
dag fokusera på mitt och det jag skall göra.
Så nu är min morgon stund med musik och ljus,
Då kan jag inta min frukost lite över fem.
 
 
Jag är klar för te och smörgås och då är det  också
skön musik att njuta av, Det är ju så skönt att ha
en morgon i den lugna avdelningen. Det
skulle jag haft när mina barn var
små, så hade dom också
blivit lugnare till
sättet.
 
Mina 
fina barn,
som jag har slitit
för dom, ensamstående
med två barn och ingen hjälp
av den andra hälften, han hade dom
inte ens. Fick igång varannan vecka när dom
var lite större. Det var en jobbig period som också
mina barn led av. Men träffa min man som först var min
kompis. Det var nog min räddning.
 
Barnen blev lugnare och vi kunde ha en härlig tid med huset
fullt av egna barn och andras. Det var kaos i bland men
dom hade roligt,  det öre sådant som händer. Dom
hade roligt och det var det som var viktigast.
Det var tryggt och och vi var alltid där,
Mins dom gånger som vi var ute
och fiska, eller bara  ute och
bada, tälta körde en road
tripp med husvagn,
Stockholm - Haparanda
via Inlandsvägen.
Så fint.
 
Ja
det var tider
de, nu är man äldre
barnen är utflugna och jag
har fått ett uppdrag att vara med min
krigare  Jag har underbara barnbarn som mitt
hjärta slår för och kommer alltid att göra. Det är en
jobbig situation jag har hamnat i. Men tyvärr får vissa
ligga på vänt, om dom själva inte kommer till mig. Jag
är här för att vara till hands för tuffa tider.
 
I dag är det vatten gympa och den börjar 10.30 så då
skall jag bara packa min väska med handdukar och
tvål.baddräkten sätter jag på mig, så enkelt med
det. Så är det bara att invänta tiden, det kan
ju vara tråkigt om det blir lång väntan,
Det återstår att se. Packa väskan
nu. Då far jag i väg.
 
Oj
här var det
tomt inte alls många, i
bassängen är vi bara 6 st, och
vi är 40 st som skall vara här. Men vi har
vårt program och övningar, Nästa vecka är det
nog inställt. Dagens pass var mycket hår och sköna rörelser,
sträcker på alla leder och det känns bra för utom högra benet som
fortfarande dummar sig.
 
Klar och det är en fröjda att vara i omklädningsrummet,
vi är två st. här och det känns ju bra, utrymme har
jag. En sak är ju då konstigt, den som är i
samma omklädningsrum har då
skåpet bredvid mig, Det
var lite konstigt,
ja men då är
jag klar.
 
Ner
till Bee som
står och väntar. Han och
jag skall hem och hänga upp alla
 blöta kläder. Det är bäst det annars möglar
dom. Så nu är det hängt och all är klart, då skall jag
ner till Brinken. Det skall vara lunch där. Jag och Camilla skall
dela på en tonfisk smörgås frånBenevento . Det blir så smarrigt, extra
bröd till Linus. Han gillar pizza brödet.
 
 
Så går lunchen och vi har lite mys tid jag och Linus. Det är
också viktigt, han skall känna närhet och det är också
viktigt för mig. Nu går eftermiddagen och kvällen
kommer, Vi äter middag för att sen ha
spelkväll. Linus skall pröva ett
nytt spel och han kämpar
som fasen med det.
Härligt att se.
 
Jag
skall nu tacka
för mig, Linus skall
lägga sig och jag skall
hem. Vilken härlig dag det
var. Kommer hem till mig och
jag tar och ringer gubben, han är i
garaget med sonen som mekar bil.
Vi snackar en kort stund för han skall
hjälpa sonen med en sak. Så vi säger 
puss och kram, älskar dig.
 
Tar och ringer Pia. Vi snackar ett tag och det
är skönt att bara babbla om vad som.
Nu skall jag göra kväll och fixa
med maskin och medicin.
Få se nu, ja allt är
med. In till
sovrummet.
 
skall jag 
kolla vad som är
på TV och som jag kan
titta på, Ja kanal 1 har något
program som jag gillar, aktion det
är skoj.
 
Då så nu är det sova som
gäller. På med masken
och släcker lampan.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0