Vilken dag! Galet

 
 SUPERFARMOR BLOGG
 
 
 
200318
 
 
GRATTIS 
 
Edvard & Edmund
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ibland får
man till det ordentligt
och sover länge. Men vissa
dagar hjälper inge och jag vaknar
före tuppen. Det hände i dag då jag vakna uppe
04,20, min fråga till mig blev: Vad gör jag uppe nu? Det
är ju skit tidigt. Jag har bestämt en sovmorgon, var det något jag
missa där? Eller?
 
Detta kommer då medföra att jag får en lång dag. Väldigt lång. Mitt inre
säger till mig att en tupplur efter lunch är att rekommendera.
Tack för den. Jag har inte en bestämt mig för vad som
sker i dag, jo så klart är jag med Linus. Det är 
ett måste för mig. Jag kan inget
annat göra, bästa dagarna
med han ger mig 
ro i själen.
 
Frukost
Jag skall njuta
av en stadig frukost,
klockan 05.15 inte så illa.
Den kommer att bestå av yoghurt
med musli, te med en smörgås, ett glas
vitamin brustablett,  ett glas resorb, och en
Ingefärasshot. Jag är bostad till max. Då så nu
skall man titta igenom nyheterna, det kan vara
ett måste.
 
Då så  klar för att åka till centrum och en snabb instickare
på apoteket. Jag hoppas att det går bra där och att
det inte är så mycket med folk. Jag hoppas
att det går fort på ICA också, lite
russin skall det va. Ja det
är klar och jag kan
åka ner till
Brinken.
 
Hej i
stugan, det är
fika time, Hur mår mormors
krigare? Är det tumme upp i dag? Härligt
killen tummen upp. Ja vill du sitta med oss i köket
och ta go fika? Ja ha du ser på en serie. Okej det är bara jag
och mamma då, spar din sockerbulle. Lite go fika sitter aldrig fel.
Men på tåren tar vi  med Linus. Ja då kan vi ju bara slappa lite, för det
är bra att du har mig som sällskap, många saker som jag hjälper dig med.
 
Ja mamma skall grovstäda övervåningen, set är ju bra. Jag ock Linus
hänger där nere. Jag får ett samtal, och en röst i andra ändan
skrek något om att jag nämner ett namn, konstigt vilket
skulle det var?? Jag har sagt att denna blogg
handlar om mig och min vardag. Jag
skriver alltså ute från mig. Och
varför läser man min
blogg om man inte
gillar den??
 
Ja med
det sagt fortsätter min
dag framåt, jag skall hem och fixa
kaffe till min trötta man som kommer hem
i kväll. Det blir hur nice som helst.  Bee tar mig hem,
smidigt som fan. Jag skall nu slappa lite har min satans
smärta i benet det går ju inte över.  Jag hoppas att man kan
få vara smärtfri ett par timmar per dag, det skulle va något..
Ja så kan det va och så är det.
 
Allt fixat bara vänta på mannen, han är sen lite men det är
konstigt väder. Det regnar kraftigt, himlen är så
mörk och solen är framme. Det är väldigt
fint jag gillar detta med en härlig
färgkombination. Men se
nu kommer han, Hej 
gubben.
 
 
Kvällen
är ett fackdum
och vi hänger i sofforna
och tittar på TV. Det är en livsfarlig
plats, jag somnar alltid där. Så det är inget
annorlunda i kväll. Men nu är klockan bara 18.30.
Det är tidigt. Oj jag har sovit ett par timmar, det är inte
så bra, missa ett samtal från Pia, jag ringer upp.
 
Lite kvällssnack och nu skall jag försöka somna om,
det kan vara jobbigt. Men jag lyckas nog.
 
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY
 Bilder tagna från googel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0