Åt glass, uteservering, burr kalt

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är lördag den 200516
och det är Ronald & Ronny som har namnsdag.
 
Då är det lördag och jag är en smula mör i skallen, hjärtat och själen. Massa saker som jag inte kan plasera eller lägga i rätt fack, jag har lite oordning i mitt inre. Det är då bara att jag tror att man skall städa lite så där utan för sin dörr, som det brukar heta, jag är då lite trött på alla anklagelser som är riktat mot mig och min dotter. Men det är bara att ställa sig upp och säga att det är ingenting att sätta värde på.
 
Jag vet också att jag har levt mitt liv som jag velat, men fortfarande kan jag stå rak i mina kläder. Jag tycker det är så löjligt att snacka om vad jag gjort med mitt liv. Jag har i alla fall inte varit otrogen.Jag gör vad jag vill i mitt liv och jag är då en människa som kan stå rak i mina kläder. Jag hoppas att det ger sig med tiden. Inte värt att leka i sandlådan. Jag är bättre än så, och jag är inte på humör för detta heller.
 
Jag skall inte tänka på det nu för mitt blodtryck går i taket då men det är fortfarande irriterande. Jag kan släppa det och bara låta gamen skrika. Jag skiter i vilket. Jag har i alla fall rent på min matta. Nu skall jag gå över till något annat, som min dag. Jag kommer att se till att få den super duper bästa dagen som jag kan ha i dag. Det är lite si och lite så om vad jag skall ta för mig. Jag tror att det är en bra sak att bara ha en oplanerad dag.
 
Hoppsan sa nu är det min frukost som skall komma fram, jag tror att det är på riden, väntat länge på den. Så vad gör du då? Morgonen är ju skitseg så jag tror inte du är vaken än. Med det är ju jag då, helt crazy. Jag är alltd vaken innan alla andra och i dag är jag verkligen vaken. Min man är också vaken han är också en morgon människa, han kan dock sova ibland ända till 11.00.
Ja det är väldigt länge sen jag sover så länge.
 
Vi skall ta det lugnt och inte stressa på morgonen. Den skall ha sin gilla gång, det är bäst för hjärtat. Så ny kan man äntligen känna sig normal i skallen. Har ett sånt tryck i huvudet när jag vaknar, det är lite jobbigt då jag inte tål massa ljud på morgonen. Det är så jävla jobbigt. Vi skall planera in lite saker att göra, Kanske åka till Kenny gelato Det kan ju vara skoj. En kall och blåsig dag som denna.
 
Jag är sugen på en vanilj / citron sorbe. Men man får se vad min man vill. Camilla ringer, hon vill inte prata med mig utan med Ukki. Ja ha vad skall dom koma i hopp nu då? Camilla frågar om vi skall åka till Kennys, vilket sammanträffande. Ja det kan vara skoj, nu tar vi oss ner till Kennys. Det är en lång väg dit och det är Ari som kör bil så jag skall slippa långa sträckor.
 
Det är ut mot Nacka och sen ner efter Ektorp, det ligger i Saltsjö - Boo. Ja då är vi här och jag måste nästan säga att det var lite dåligt med P-platser. Thomas har det ju lättare då han har tillstånd. Ja så blev en P-plats ledig och vi kom innan alla andra kom dit. Tror att det är en bra grej detta, glassen är dyr, men den är gör inget. Så man kör nog dit även bara för glassens skull. 
 
 
Vi skall ta en sväng ner till Biltema också. Jag känner för ett nytt duschhuvud och en ny slang. Jag hoppas det blir bra och att det blir bra. Ja  då så vad skall du ha Ari? Ett stämjärn okej då är vi klara och det är Thomas också. Jag hoppas att det är allt då. Vad händer här näst? Vi tar lunch, jag och Ari, Thomas och Millan åker hem, killen sover så då kan man bara dra hem.
 
Hemma och seg som en kola, jag tror jag skulle ta mig en siesta, men det blir inte så. Jag skall plocka Juhani och vi skall över till Brinken en stund. Jag skall se till att barn och barnbarn är okej. Tuff dag. Hoppas det är bra och att kvällen flyter på. Jag är hemma igen och skall se till om gubben börja med maten.
 
Han ligger på soffan och jäser, inget är förberett och jag får göra det. Jag har en sådan irritation i kroppen så jag blir Ari för att det inte är klart. Han kollar trav och det får han göra men... potatisen skulle varit klar. Ja då får jag skala och så får jag allt fixa med att göra potatismos. Jag tror det det blir inte så bra för att det är så jobbigt att pressa potatisen. Min arm är ju helt "kajko" så jag kan inte pressa.
 
Middan blev klar klockan åtta då jag snackar med Pia i luren. Helt galet. Jag är i alla fall klar, nu äter jag så får de andra ta när dom vill. Jag är lite irriterad just nu så det är nog bra att Ari ligger på soffan och snackar med Stefan. Jag känner att det vill inte jag ha just nu. Färdig med samtalet och har också ätit upp. Jag tror att det är en bra dag avslutas med en inte så bra kväll.
 
Jädrans gubbe, det är ju bara att göra. Herre gud hur svårt kan det va. Nu är i alla fall jag klar och jag skall kolla tv i sovrummet. Min man kommer in och frågar om jag vill se på film, vill jag? Nej tack det vill jag inte. Jag skall ligga och titta på "Fångarna på fortet". Så sätter jag på mig masken och trycker på på knappen på Darth Vader. Då kommer John Blund, han tycker jag skall sova nu.
 
 
God natt Tack för i dag. 
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0