Det är en bra dag

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 200515
och det är Sofia & Sonja som har namnsdag.
 
Min dag börjar skit tidigt, jag kan inte fatta varför jag inte kan sova när jag har sovmorgon? Jag skall nu i alla fall tassa in på toa och kissa, Slagsta Marina antecknar. Ja sen är det bara att hoppa i säng igen och invänta Camilla eller Thomas. Linus har tydligen somnat om så nu är det bara Camilla som är vaken. 
 
Hon kommer ner och vi sätter oss vid köksbordet, det är ju hur trevligt som helst, jag och min dotter. Vi snackar om livet och hur det kan bli så galet som det är nu för Camilla och Thomas. Det är ju 
ofattbart att bara gå här och inget kan man göra. Men min fina dotter skall ha en stor eloge för allt hon gör för sin fina son. Båda föräldrarna är helt gudomliga. Han får allt han vill. Och det är inte många som kan göra det.
 
Nu skall vi ta emot Linus nya säng som är beställd. Han kommer att tycka den är super. Två killar fixar i hopp den och så skall jag bara öppna madrassen, det är så sjukt balt med vakuumförpackade madrasser. Det är riktigt kul med de som händer. En explosion av luft och vips har man en madrass. Denna madrass är nu en avlastningsmadrass. Det är bra om alla kunde ha en sån.
 
Ja det är då bara att bädda hans säng. Jag hör nu också att det rör sig där uppe, Thomas kommer ner med Linus, det är hur spännande som helst. Jag kommer fråga han om han sovit gott i morgon. Då skall vi försöka få i oss lite frukost, det är alltid så trevligt när man är fler. Jag skall ha en liten skål med yoghurt, flingor, sen är det te och en rostad Längtan med Camillas marmelad. Alltså hur gott är inte detta. 
 
Nu skall vi ju ta bort hans gamla säng. Den kan ju komma till plats hos Ukki. Så Thomas tar sängen i sin bil och åker ner med den. Det var ju skit snällt. Vi gör allt klart för hans avfärd, han skall ha plånbok, kaffe och ett gott humör. Allt checkat och klart då kan han åka då.
 
Han skulle hämta en stol också. Det är ju bra när det funkar så bra. Ja vi har då ett rum att städa och jag säger till Camilla att jag fixar det. Så det kan ta ett tag. Jag är inte så snabb som Thomas och Camilla så det tar lite tid detta. Men blir klar så vi kan ta lite fika innan sjuksköterskorna kommer.
 
 
Dom kollar lite värden på Linus och hans allmäntillstånd. Jag det är ju bra. jag skall nu bara se till att allt flyter på här hemma tills Thomas kommer hem. Jag fixar fika och te, vi sätter oss i vardagsrummet. Jag masserar Camillas händer och så kommer  Miss Paakki, det var ju kul, länge sen gumman. Hur är det, jo tack det är bra.
      
Vi snackar och sen tar vi upp Mario och Luigi, det är bra att gosa med dom, det skall ju bli tama. Dessa små killar är bara 3 månader, det är så söta. Jag reagerar på hö så klart men det skall nog fungera. Så tiden går fort när man har kul säger man, så nu kommer Thomas hem och han skall spela mes sin son.
 
 
Luigi & Mario
 
Både jag och Miss Paakki skall åka på samma gång. Ja det kan ju vara bra att komma hem och lämna familjen lite till sig själva. Jag hoppas att det är en trevlig kväll som väntar på dom. Jag tar Bee hem, skall hämta ett paket på Tempo och så gå hem. Ta med mig lite skit som jag har i bilen. Det är ju bra om man kan fixa och dona med maten på en gång när jag kommer upp. Jag tror jag inte är så hungrig som min kropp tror, det betyder att jag fikat alldeles för mycket i dag, det är för mycket kakor.
 
Det är lite seg kväll med det känns bra och jag hoppas jag kan få den att hålla lite till bara lite till. Jag vill inte lägga mig än, men det fungerar inte, jag är för trött. Jag somnar, och sover så tungt.
 
 
 
God natt Tack för i dag. 
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0