Orolig dag

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är tisdag den 200512
och det är Charlotta & Lotta som har namnsdag.
 
Jag har sovit sklönt i natt och jag har nog inte tagit av mig masken, dte känner jag i skallen. Jag är inte trött och jag har inte fått syrebrist. Det vet jag hände så många som inte har masken på under natten. Jag är inte en av dom jag har min mask som har fått ett namn som du säkert redan har sätt från andra inlägg.
 
Darth Vader är visserligen bara en däs mask men va då den kan ju heta Darth Vader i alla fall. Mask som mask. Jag skall nu se till att komma i gång med min morgon då jag har tvättstuga, jag vill inte att det skall ta son tid och sån vete tusan tid. Jag har alltid varit säker med tid, jag vill inte stressa. De gånger jag kommer sent är då jag är med någon som är tidsoptimist det bruka fallera 954% av gångerna. Men det har jag ingen som helst lust att prata om, jag vill bara se om jag kan få till denna dag.
 
Det är att börja med frukost, musik och färdigställa gårdagens blogg inlägg. Jag har sätt att vissa kommer in med svar eller inlägg. Det kan man göra och det är ju kul. Men det är bara bra inlägg som kommer att publiceras. Det blir ju så att jag har det bra och kan se till att jag skall känna att det är bra. Kritik är okej men på hopp och lögner kommer inte att publiceras, det är så min blogg fungerar.
 
Man kan säga vad man tycker och om det kräver svar kan jag svara, men det beror också på vad man skriver. Jag har fått SMS på mobilen som inte är så trevliga och det kan man ju undanbe sig. För det kan komma och bita en i arslet då, typ. Ja så nu är jag i full gång med min dag. Soligt, men det har varit minus grader i natt, nu har jag 4 +.
 
 
Ja det är tvätt nu så jag skall ner, detta skit är så jobbigt, det tar på mitt onda ben och min rygg, Jag vet att det är tufft med smärtsamt med belastning, jag har inga små barnbarn just nu men hoppas att dom kan komma. Det är ju lukta gott faktum. Jag hoppas att det är inom snar framtid. Man vet ju inte hur länge jag är här.
 
Ja då är tvätten klar och jag inväntar ett samtal från min dotter att dom ä'r på G hem. Jag hoppas allt blir bra och att det går lite snabbt. Jag hatar att vänta. Det gäller alla väntetider. Jag hoppas att det är klart snart. Sätter mig och fixar med korten som skall föras över från en sticka till en disk. Ja det är ju bara att hoppas att det blir superduperbra. Ja det kan ta tid.
 
 
Men jag har ju rätt mycket tid, det är ju så mitt liv ser ut nu, eller jag har mycket tid med Linus. Det är det som är i dagsläget. Jag skall också kolla vad som har kommit in här ser att det är några som har skrivit. Så man har att göra vill jag lova. Tar en te så skall jag starta och se vad som är.
 
Ja ha ja jag har fått lite tips om olika saker och givet vis förfrågningar om andra bloggar, det är ju bra. Det kom också ett väldigt konstigt in lägg, men det skall jag bara lägga bort. När man inte vet utgången skall man vara tyst, om man inte vet vad som görs eller vad som skall göras skall man vara tyst, man skall kolla med fakta och i detta fall skall man koll ordentligt. Nu tänker jag släppa detta. och fortsätta min dag.
 
Har litet samtal med Camilla, dom är på G hemåt nu så vi möts hemma på Brinken. Så skönt så bra då kan jag få höra hur det gick med allt dom skulle göra. Skönt att min väntan är över och att det är så att nu kan jag krama han. När jag kommer säger min fina kille >Mormor, vet du, att jag längtat efter dig?< Så fin han är. Det är lika dant när jag träffar mina andra barnbarn också, detta med att dom blir så glada är så skönt. Jag hoppas att det är för alltid.
 
Jag skall äta med Karlssons och det känns ju så bra, jag hoppas att det blir en bra. Jag är ju nu här och kan vara till stöd för Camilla och Thomas, och framförallt till Linus. Han skall ha så mycket stöd som det bara går, jag hoppas han känner det lika som jag, min krigare , vad du kämpar.
 
Det är en så mysig eftermiddag och jag känner mig så lyckligt lottad att få vara med dig på din resa. Det är inte bara glädje i vår vardag älskade killen , jag vet att du gråter ibland också, jag vet att du är frustrerad ibland, men ditt hjärta är av guld ock nu blir super glad när dina kusiner kommer, det är ju helt galet vad du ger kärlek till alla. Nu skall jag myspysa en stund så du också kan varva ner och njut av lite relaxing.
 
Vi kör lite skön avslappning, bara andas och njuta. Vi är som i en lugn bubbla och inget kan störa, inget får störa. Så nu kommer pappsen och han vill spela med sin kille. Ja det går så bra och nu skall jag snacka med Camilla. Hon skall också ha sitt stöd av sin mamma.
 
Det är ju bara att steppa upp och vara en mamma nu. Man lämnar mormor rollen ock kliver in som en mamma. Kom mitt barn, kramas lite med mig, jag älskar dig in i evigheten och inget, inget kan någonsin förändra det. Jag är din förälder oavsett vad, jag finns alltid på din sida och det har jag alltid gjort sen dag ett, mitt älskade barn. 
 
Att vara en förälder är att alltid vara där och sälla upp i vått och torrt. Man kan inte välja när man skall vara en förälder eller inte, oavsett vad barnet säger eller gör. Man är alltid en förälder ända tills man själv går bort. Jag vet att när jag fick alla barnen så visste jag att mitt liv skulle förändrats totalt. hela skoltiden som blev så jobbig för två av mina söner.
 
Då fanns jag där hela tiden, senare i livet när man har lust att slå dom för dom är så korkade, men nej jag står där och stöttar dom. Jag får glåpord kastad på mig men jag lämnar inte ens då. Ibland är det bra och i bland är set skit. Man skall stå där som förälder än då.
 
Jag fick stötta mina älskade barn hela tiden och även i dagsläget. Nu kan dom vuxna barnen inte se det alltid, men man är där trotts allt. Det är ju tur att jag har dom och att dom har en förälder i vått och torrt. Ja men nu skall jag lämna er och se till att ni har en bra kväll, jag skall hem och se om jag kan fixa och trixa med resten av mina minnes stickor.
 
Kramar till er alla puss Linus vi ses i morgon. Jag är så lättad nu när jag vet att det är bra med han. Svaren på röntgen och prover kommer senare. Det är en satans bergochdalbana, ena dagen si och nästa dag så. Vi kan inte riktigt bestämma hur det skall vara från dag till dag. Men mormor står alltid bredvid dig. Älskade krigare.
 
Jag kommer hem och det är tyst, bara det är mysko, jag trodde min son skulle vara hemma men han jobbar ju. Och sen skall han till Jordbro Han är ofta hor tjejen vilket jag tycker är kul, fin kärlek och det är så fina i hopp. Ja jag skall väl nu bara ta tag i kvällen, Ringer Pia som är hos sin son så hon ringer senare.
 
Jag skall kolla på tv 4. Lägger mig och har Darth Vader på, så man kan somna sen. Pia ringer och vi snackar lite, sen är det puss och god natt. Pilla ringer, hjälp nu sprutar det eld om henne, men oj nu får du allt andas. Hur skall detta gå? Men vi snackar en stund och det är ju bra med det. Puss god natt. Jag hoppas att det är klart för i dag då.
 
 
God natt Tack för i dag. 
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0