Smärta

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 200508
och det är Åke som har namnsdag.
 
Då är det veckoslutet ett faktum, fredag är ju sista arbetsdagen för många. Men jag vet att fler jobbar helg också. Jag har ju sådant jobb som är även på helger. Men det är så vårt samhälle fungerar i dag. Man följer bara med och ser hur allt bara växer, mer tider och mindre ledigt. Att man inte ser hur personalen går på knäna inom vården är för mig ett konstigt fenomen.
 
Tittar man på långtidssjukskrivningar set man att vårdpersonal är dom som är mest långtidssjukskrivna, detta beror oftast på att dom är sönder stressade och sönder slitna i kroppen. Jag tror inte att man vinner något på att ha lång pass som heldagar och sen skall man jobba på morgonen efter igen från sju. Helt galet. Helt absurt.
 
Ja mitt hjärta brinner för vården och jag skulle kunna jobba tills jag var 90 om så behövdes. Men tyvärr är jag redan så sliten i kroppen och det är ingen som fattar det av ledningen eller kommunen eller politikerna. Nej det skall bara vara så slit sönder oss och så när man är pensionär är man totalt sönder i kroppen. Det är så jobbigt. Man har ingen livskvalitet någonstans i detta idioti.
 
Jag lägger detta på sidan och hoppar till min dag igen, jag skall njuta av mysig, god frukost och allt där omkring. Jag har min rutin på morgonen så den skall jag nu på börja. Nr. ett: Frukost. Nr: två Dusch. Nr: tre Bädda och klä på mig Nr: fyra borsta tänder Nr: fem Köra ner till Brinken. En förmiddag är serverad.
 
Det är så fint att se killen någorlunda glad och pigg, han kämpar och han slåss med det onda. Han är sådan fin kille att det bara är så hjärtekrossande att se honom lida, han har säkert skit ont utan att han säger det. För denna krigare bara lever med allt detta skit och säger " det är okej, jag mår bra". Fina Linus.
 
Jag och Linus skall luncha i hopp då min dotter och hennes man skall handla, det är väl bra då jag kan få vara med bara Linus och njuta av dessa timmar. Vi äter spagetti med köttfärssås och det var got, "tack för maten mormor" Jag dör han är så artig och han är så go. Fina killen. Ja så kommer päronen hem och jag är rätt upprörd så Camilla vill prata med mig på övervåningen.
 
Jag berättar vad jag har fått på messet. Jag fattar inte hur man kan använda barnen mot mig, stakars Joline. Som hon måste vara ledsen. Jag är mållös av min sons beteende men jag accepterar han och fruns beslut. Det är på bekostnad av Joline som detta sker. Har hört förr att man inte skall använda barnen som kanonkulor. Tindra har lidit som fan för det och även nu Lukas som inte får träffa sin pappa. Nu får jag inte träffa Joline.
 
Jag dör i mitt hjärta men vad skall jag göra, vilka lögner vilka historier det kan uppdagas. Det är sjukt att anklaga mig för sådana saker. Jag fattar inte att man kan krossa ett barns hjärta på detta sätt. Nä jag måste få distans till detta och jag vet hur det ligger till med allt, jag fattar nog allt. Så patetiskt. Ja det är ju Joline som fick ta största smällen.
 
Så nu skall jag gå ner och ta mig en te till och sen skall jag stå rak i mina kläder och se solen i ögat. Jag har inge skit framför min dörr. Nä där är det städat, man står för sina saker och inte kastar skit på ett barn. Min dag skall nu fortsätta och jag har fått handlat jag också. Så nu kan jag lugnt ta mig till Juhanis jobb och sen handla på Centrum, innan  vi far hem.
 
Hemma dryga timmen och snackar med min man, han är också hemma. Vi har nu bara en liten tid på oss att vara hemma innan jag och sonen skall till Haninge och Jordbro, Ashani har lite smycken som skall till flickorna, Det blev inga kläder denna gång, så nu skall jag hem och vara med min man. Vi kan se på film eller så skiter jag i det och lägger mig. Jag får se nä jag kommer hem.
 
Men hej gubben sitter du här och spelar?? Varför gör du det, hahaha. Nä jag vet spela du? Jag skall bara sätta namn på påsarna så dom kommer till rätt flicka. Det är ju kul att Ashani ger så mycket till Amanda och Johanna, dom är ju så stora. Joline får lite också även lilla Haylie. Ja klart då skall Ukki ta det ner till Ärla. Det hoppas jag att dom får och att dom blir glada.
 
Så nu är det bara för mig att titta på tv och avsluta
denna dag med lite te och njuta av relaxing.
 
 
God natt Tack för i dag. 
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0