Besikta Bee

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 201023
och det är Severin & Sören som har namnsdag.
 
Det är fredag och det betyder att helgen knackar på min port och hoppas på en bra helg. Jag tror att jag kommer att få en avspänd och bra helg. Jag vill inte alls göra något speciellt jag vill bara ha en skön helg. Man kan faktiskt det så det är ju bra, inga måsten.
 
Då är det bara att köra på med mjukmusik och en härlig god frukost, Jag har lite att göra i dag, väldigt lite. Jag skall besikta Bee och hålla tummarna att han går i genom, vilket jag tvivlar på. Han är sliten och det är ju det som är viktigt.
 
Men jag har en skön och bra morgon först, massa kärlek som sprids runt i luften. Ja så lyckligt lottan jag är än då, jag har det jag vill ha och jag har saknaden efter fina änglar som jag inte har just nu men i mitt hjärta är dom hela tiden.
 
Jag kan vara nöjd med mitt liv, det jag åstadkommit inom jobbet och med mina barn och barnbarn, jag tillåter mig själv att vara den som är välsignad med detta och jag är nöjd. Jo jag har sorg också, en fruktansvärd sorg, men jag klan inte låta den styra mitt liv, den är tillräckligt smärtsamt ändå, jag lägger inte på mig mer än det är.
 
Jag kommer ha smärta i bröstet så många år, ja alltid. Men jag måste ta mitt liv framåt, så två steg fram och fem tillbaka, så får man ta sig fram igen. Det fungerar om man också tar små steg i taget. Vem har bråttomt? Inte jag i alla fall.
 
 
Nu skall jag åka till besiktningen med Bee, det blir så nervöst och det betyder att jag får huvudvärk. Inte så roligt vill jag då lova. Sitter nu och väntar, vad skall hända? Går han igenom eller inte? Men vänta det kan han ju inte, handbromsen tar hur dåligt som helst.
 
Låt min nu andas lite, killen har nu tittat överallt på Bee i 25 minuter, så det är ju bara att förstå att så är det och så kommer det att bli 2:or. Det gör inget jag har räknat med det och det är ju bara att inse problemet. Gammal bil ja dom är ju så lite så, skavanker här och där.
 
Då så nu kom det, ja handbromsen och läcka på nya avgasröret. Ja det är ju tragiskt. Men det visste jag ju. Då så ner och handla på ICA i centrum och så hem med det. Jag skall över till Brinken sen och invänta Karlssons, dom är i väg på en snabbvisit på NKS
.
 
Kaffe klart, bullar framme och koppar, te och jag vet att dom är här strax. Då så vi kollar på en tecknad film "Framåt" heter den och den är helt okej, lite fantasi men det är helt okej. Vi har go fika och det är en mysig och trevlig lunch tid, det blir lunch också det är bara att tacka för den till Thomas som fixa den.
 
 
Det blir en liten till fika stund och lite snack med Camilla om hennes shunt . Har lite att prata med henne om, och dom skall på middag i dag ute , så trevligt och så mysigt det kan bli då. Jag har ingen som helst planering på min kväll. Men måste man det? Nä inte mycket, man kan bara vara och se vad som dyker upp.
 
Hemma sitter min min lite seg men trött och spelar, kollar hästar och ser på serier. Ja han är bra på att "multitaska". Han kan det när han vill, ha ha ah. Ja sån är han mannen i mitt liv. Så då skall jag bara njuta av lite kväll och en kväll i TV soffan.
 
Lägga mig nu för klockan rusa i väg lite för fort så jag måste få sova ett par timmar. Det är jag värd tycker jag. Så vi ses i gen om du har lust och känner för att läsa om vanliga dagar.
 
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0