Torsdag en jobbig dag.

 

 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är torsdag den 201015
och det är Hedvig  & Hillevi som har namnsdag.
 
Det är åter en ny dag som jag själv bestämmer hur jag skall ha den. Jag kan om jag vill vara mörk och eländig, jag kan vilja vara ljus och försöka komma in i en bra dag. Må bra och bara känna mig lugn och stark. Jag vill vara stark i dag, det är ju en bättre känsla, men det kan komma stunder då jag inte kan vara stark.
 
Det kan också få komma bara jag håller mig till rätt sak att sörja. Det är inga anklagelser som skall gå till andra människor eller något mörk förhuvettaget. Jag skall vara ljus och stark i dag, eller åtminstone försöka. Det duger så bra och det kan bara ge mig en bra dag.
 
Det är som vanligt frukost efter allt fix och trix som jag är klar med. Njuter av mjuk musik och en god härlig frukost. Jag kan släppa allt och jag kan känna att det är så bra för mig att ha dessa stunder att återkoppla till kropp och själ.
 
Det blir så bra, så stärkande, så fridfullt bra. Anads in och andas ut, jag hoppas att det blir en super skön dag, eller jag vill och jobbar på det att det skall bli en super bra dag. Många saker skall klaffa men man kan alltid försöka sitt bästa. Det är du som skall styra kroppen inte tvärt om. Med lite yoga (den enkla formen ) tar man sig igenom en dag med ljuset.
 
Jag har en sväng till Camilla och det är ju så skönt att kunna prata med någon med samma känslor som jag. Saknaden efter ett barn är alla mammors mardröm. Även för en mormor är det en mardröm också, jag kan inte beskriva mina känslor och inte heller säga hur jag känner. Det är bara tomt och skit jobbigt.
 
Jag tar en dag i taget, jag har bara det att gå på, hur jobbigt det än är. Jag vill bara ha en människa att snacka med och Camilla sitter i sama båt, men mycket djuppare tillsammans med Thomas. Jo jag har folk runt mig och även profetiorna människor i mitt liv som jag kan prata med.
 
Det är ju hur bra som helst, när man pratar med dom, men sen då? När alla tankar kommer på en och samma gång. Jag jobbar så mycket det går och det är då skönt att ha Camilla där. Jag stöttar henne och hon stöttar mig. Så nu skall jag ta en te med henne och planera vår dag. Det är lite så vår dag ser ut.
 
Jag hoppas vi kan få en bra dag, denna veckan kan  jag säga har varit allt annat en  bra. Då så jag skall till gravarna och det är super viktigt för mig i dag. Så även för Camilla, hon är lite upp och ner i dag så efter lunchen som jag har med Thomas och Camilla åker jag till Skogskyrkogården för min runda. Jag startar med min bror. 
Pia
Linus
Mor & Far
Göran
 
Greger, mor och far, Pia, Göran, Emelie, Linus Det kom ljung hos min bror och mina föräldrar, ljus hos Linus, Göran och tände ett ljus som slocknat hos Emelie. Det är ju klart att alla ljus som finns skall vara tända. Så nu är jag klar och kan helt enkelt åka tillbaka till Brinken. Jag skall följa Camilla till akupunkturi dag klockan 17.00.
 
 
Då så Camilla blir du en nåldyna, det är bra och det är så viktigt att du får all hjälp du bara kan. Jag följer med dig så du kan prata med mig när tankarna kommer fram. Det är bra att fixa detta så nu är vi klara och då blir det middag i Tullinge och det kan bli super gott. Tack Eva det var super gott.
 
Vi kommer att lämna 20.30 och jag tackar dig och familjen för den bästa kvällen på länge. Ja då skall vi ner till Camilla för jag skall sova där, det är tre månader sen och det har ju varit jobbigt. Nu skall jag var här och sova över. Känns bra och lite oroligt, hur skall detta gå hoppas jag. Nu är det dags att sova så jag tackar för denna dag.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0