Ett minne som aldrig kommer att försvinna

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är måndag den 200928
och det är ??? som har namnsdag.
Vecka 40, dag 272 på åred.
 
 8 veckor, 62 dagar 
 
Jag skall börja denna dag med att tända ljus och minnas mitt barnbarn. Två månader sen du lämna oss i stor sorg och saknad. Kampen var över och det känns så fruktansvärt jobbigt. En månad sen vi tog ett sista farväl. Det känns som i går, men det var ju inte så.
 
 
Saknaden kommer alltid att vara där, jag kommer aldrig glömma dig min fina superkrigare. Jag, din mormor kommer alltid att bära dig i mitt hjärta. Du var en godhjärtad kille som ville alla väl. Som alltid älskade dina kusiner och ville ha dom hos dig. Även under din sjukperiod.
 
 
Du var så full av liv, så noga med att alla hade det bra runt dig. Du var en super kille redan från början. Att du var tvungen att bli en krigare och slåss mot cancer gör inte saken bättre. Jag kommer alltid att älska dig, var du än är och vi kommer att ses igen, när min tid är inne.
 
Då skall jag försöka forma denna dag och försöka njuta av den. För det vet jag att Linus vill. Men att ha en tanke och känna saknad är inte alls fel. Jag tar tag i min dag och åker ner till min dotter, hon vill ha lite sällskap på morgonkvisten en dag som denna.
 
Lite frukost och lite serie är inte heller fel. Vi tyar te och kaffe och har en skön morgon. Det händer inte så mycket just denna morgon, vi bara är och försöker få i hopp oss. Lunchen måste vi ta, det är viktigt med energi. Vi skall båda till sjukgymnasten i dag, så i med lite bränsle.
 
Då är det väl bara att köra till Tullinge och kämpa lite. Jag med min rygg som visar liten förbättring och så är det ju Camilla med sitt skit. Ja det är ju strålande. Jag hoppas att hon blir bättre också snart. Viktigt för henne att få rygg och höft att fungera. Jag tror att allt blir bra till slut. Hoppet skall alltid finnas med.
 
Så nu skall vi då plocka Juhani också. Han har slutat på jobbet och väntar på oss hemma. Jag tror att det kommer att6 bli en bra eftermiddag. Han är en fin kille med massa bra tankar och värderingar. Så vi skall ha lite mys på Brinken.
 
Gofika med en sån go bulle från Tullinge så jag nästan har hittat en ny favorit. Det är kladd i den och mandelflan uppepå. Super gott skall det bli. Och nu kan jag också säga att den var super god. Man skall unna sig en go fika på riktigt i bland med bulle, det piffar upp dagen en smula.
 
Det är så att Juhani skall möta sina kompisar också så han lämnar oss och jag blir kvar ett tag till. Jag har inte alls bråttomt efter som Juhani inte är hemma och inte heller Ari. Så det är bara att hänga på Brinken.
 
Ja nu skall jag hem. Jag skall fixa middag för två, det blir något man redan har klart och bara behövs värmas. Enkelt och super gott. Njuter lite av god mat och lite tanke tid för mig. Det är inte fel alls. Jag behöver det en dag som denna. Hoppas du också har haft en bra dag.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0