Fin och skön dag

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 200925
och det är Tryggve som har namnsdag.
 
Tack och lov kommer det en ny dag, en dag där jag kanske kan få en fin och mysig dag. Jag hoppas att det är bra för dig också så du kan njuta av dagen. I dag hände det något, det var så att min klocka ringde, jag har tvättstuga, jag stänger av den och somnar om, till 06,55.
 
OMG, det var bara att hoppa upp, (så gott det går med min rygg) kasta på mig kläder och ta tvätten till tvättstugan. Det var en morgon med start i raketfart. Det är INTE så nyttigt för kroppen att ha ett så hårt påslag. Jag tror att jag känner mig lite så där stressad då. Vilket inte är bra.
 
Nu han jag ju ner än då. Så det är okej. Tar min frukost när jag är klar med att stoppa tvätten in i maskinen. Så på med musik och njuta av det som är bäst för mig på morgonen, mjuk musik och avslappning. Andas, massa ny syre till lungor, hjärna, kropp och själ.
 
Njuter och tar det lugnt, så lugnt att man inte kan känna någon annat störande. Min dag är nu på gång och det är upp och ner ett par gånger. Vad gör det, jag är van med att ha tvättstuga. Jag tror att det blir allt bättre för varje gång, men det är nog mer hur jag känner för tvättstugan.
 
Nå väl den blir ju klar och den är ju bara några timmar. Så vad skall jag nu ta mig till? Jo en sväng till Gladö. Så kul, så mysigt. Det är så fint där, lite landet och det är ju inte så fel eller hur. Ja så kan det vara och så är det nog. Jag gör ju saker för att må bra, det hoppas jag du också kan hitta i dag.
 
Jag tar min son med mig, han skall jobba senare så jag skall umgås med han också. Det blir en lite lunch som han bjuder sin mamma på. Det är trevligt. Jag hoppas att det blir go fika på Gladö också. Eva brukar allt bjuda på något gott.
 
Så nu skall vi bara hitta, oj dom har rivit hela backen, massa stenar och uppgrävda hål. Undra om det är kommunalvattnet som skall komma till landet nu. Vi kommer fram till slut och se där nu blir det te och kaffe med bullar från Tullinge. Super gott.
 
Moris vill inte komma och hälsa, en katt har sin egen väg och tycker om att bli kelad med på hans villkor. Ja ja det är okej jag skall nog fånga dig en dag. Det är så mysigt hos Eva, allt börjar nu komma till sin rätt och det är så fint.
 
Så skall vi åka och jag lämnar av min son. Vidare till Brinken för att titta på en super bra film som Thomas vill att jag skall se. Disney filmen Tobo. Handlar om en draghund som är enastående. Så bra film. Jag älskade den. Thomas hade rätt.
 
Hemma igen och inväntar min man, han har varit och fixat med sin buss. Ja den blir nog bra till slut. Jag har inga krav på en husbil, bara den kan ta oss från A till Ö när man har semester. Det kommer det säkert att göra. Det blir så bra så. Lite egen tid och fina vyer kan ju aldrig vara fel.
 
Då så i dag blir det korvstroganoff, det kommer att smaka super gott. Bara njuta och sen göra kväll. Hur den blir vet jag inte men det är inte så att jag är att följa min känsla så blir det super duper. Det sluter ju alltid på samma sätt och det är att jag somnar.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0