Solna får besök

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
  
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 200918
och det är Orvar som har namnsdag.
 
Ny dag börjar molnigt och jag vaknade 04,30. Så det blir en dusch och bäddning innan jag får på mig klader och nu är det ju då frukost. Jag har lite koll på FB och så här förstås. Det är ju bara att njuta av min dag som komma skall. Jag har en fin dag framför mig, den är fin på många sätt.
 
Som nu till exempel, solen har kommit fram och det är så fint har hela 6 plus klockan 07.00. Vad mer kan man begära så här på hösten? Inte mycket, det blir jacka på i dag och det är skit skönt. Man kan ha skor ochså utan att frysa, nu är det höst.
 
Ja så kan det vara, det är också min tid att fixa lite hemma och se till att vara nöjd med tillvaron. Det är ju bara början på min dag. Så hur mycket positivitet jag vill ha i dag bestämmer ju jag. Jag vill att min dag skall vara bra för mig och ingen annan. Så då kör jag bra saker för mig.
 
Andas och mjukmusik och lite relax. Inte fel, inte fel alls. Min dag kan nu komma igång på riktigt. Jag skall fixa köksfönstret så jag fixar med att  ladda min fönster maskin så tar jag bort alla blommar. Då är det så klart att fixa köksfönstret.
 
Det blev bra men väldigt skitigt tycker jag. Det är ju bara att fixa lite till. Nu upp med nya gardiner, Dessa fönster är så stora, Gardinen är i kortaste laget men som tur är står blomkrukorna i vägen. Ja det får duga och det är ju bara att låta dom hänga ett tag.
 
Julgardinen skall upp snart så det är ju bara att invänta dom. Det blir ju super. Men jag orkar bara ett fönster så jag skall ta Juhanis och mitt i morgon, dom är ju mindre än köksfönstret. Det blev ju bra till slut och jag är nöjd. Nu kan jag ju invänta Karlssons. Vi skall vidare till Solna och då är det bara att köra vidare.
 
 
Väl i Solna kommer ju då Pernilla ner och öppnar, hon blir glad och det är ju bara att köra på. Vi go fikar och vi snackar och vi skrattar. OMG det känns befriande. Vilken eftermiddag och kväll. Lunchen har ju vi avklarat innan vi kom, så det blev middag. Viktor fixa Chili con carne. Super gott. Mer fika och mer skratt.
 
Gubbarna kom hem där strax efter sju. Do två har ju golfat. Så galet men sant. Dom där killarna lever för sin golf. Det är ju kul och det är klart dom skall, vi klarar oss. Jag är ju med dit för min gubbe blir sen hem, han har lite att fixa vid hans kärlek bussen, ha ha. Det är bra att han har en hobby, nå väl nu är han där så han kommer när han kommer. Han vet var jag är.
 
Det blir dags att köra hem och då är klockan i runda slängar 20.45 så där på en höft. Jag har fått en ångest attack och det är så jobbigt, tur att jag har medicin med mig. Då är det bara att andas lugnt, vara i situationen och härda ut. det går bra och jag kommer ner på jorden och kan andas igen.
 
Väl hemma så har min man väntat på mig, han var hemma så där 20,00 tiden så han har fixat alla sina saker och är nu nöjd för i dag. Vi lägger oss och det är skönt och jag somnar.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
  HAKUNA MATATA  
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0