Det kommer alltid en ny dag

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Välkommen
Det är onsdag den 210421
och det är Anneli & Annika som har namnsdag.
 
Dagens ord "Eillingness"
 
 
Ny dag, nya spännande saker som kan hända, nollgradigt, sol på G, njuter av en frukost, känner mig utvilad, mår helt okej. Vad mer kan man önska sig en onsdags morgon klockan 06,00? Jag har varit igång en timme och det känns helt okej att fortsätta min dag och njuta av den. Vi skall lufta på oss i dag, jag och Camilla. Har lite att stå i och då är det bara att köra på i de spåret för att komma vidare. Inga konstigheter eller hur?
 
Vi skall ha en super bra förmiddag och det är bara att njuta av den och se vad som händer. Jag tror att det blir väldigt bra. Vi hinner med lunchen också, det blir en fruktsallad. Så det är bara att njuta av den okså. Det är så våra dagar ser ut när man inte är uppbokad. Men ... det är vi ju faktiskt. Det är bara att gå ner till Bee (som är täckt av damm) och köra till HS. Det är så att Camilla skall få inlägg till sina skor.
 
Dom måste passa hennes fot mer och inte vara trånga, det är tydligen inte så bra då man har SLE. Kan det vara därför hon har blåa tår? Ja det är ju frågan man kan ställa sig. Hon skall ju testa blodcirkulationen i tårna nästa vecka så då vet vi mer om hur det står till. Ja så nu är vi här och läkaren kommer och ropar upp henne och vi går in. Ja jag följer med, det är väl så mammor gör med sina flickor. Grabbarna skall klara sig själv, eller dom önskar det i alla fall.
 
 
Då så det tar en stund med allt de tekniska som skall vara på fötterna. Vilka grejer, imponerad. Så kollar hon in ett par gympadojor som ser bra ut. Dom lägger hon undan. Det är nu bara att åka vidare. Men vi tar en sallad med oss. Så det blir ju att äta en god sallad sen. Men först ett stopp i Tullinge och det är dags för samtal, för Camilla.
 
Hitta ett löv med ett hjärta på.
 
Det går bra, mycket kommer upp och hon till och med kan stöka i det förflutna. Det är bra och nyttigt för henne. Jag hoppas detta kan leda till ett bra forum där hon kan tömma ryggsäcken ordentligt. Jag hoppas det. Gamla saker skall rensas ut och sen skall man knyta i hopp den och kasta den. Jag har lagt mycket bakom mig och jag vet en hel del om vad det handlar om när det gäller min dotter. Jag vet att det är tufft och att det är i slutändan bra att få ut det.
 
Människor som alltid förpestar hennes liv. Elaka människor som bara vräker ur sig skit och lögner. Det är inget att ha kvar så det skall bort. Sen allt runt hennes syster som också är så jävla jobbigt. Hennes svärfar, hennes farfar ja listan kan bli lång. Nu skall jag inte bli långrandig med detta men jag säger bara, vilka skitar vissa människor kan vara. Det som är jobbigast är Linus bortgång, hennes älskade lilla kille. Den kan vara svår att komma åt.
 
 
Nu är hon klar och börjar bli trött och behöver äta något. Jag vi tar salladen nu säger jag. Det blir bra att ta den i bilen för vi skall inte vara i Tumba förens 16,00 Så det blir bra. Gott var det och nu är det bara att ta sig vidare till Tumba Tatoo. Beställa en tid för en tatuering. Spännande. Jag vill att det skall bli en bra huvudfoting. Klar här också då åker vi hem till mig och tar en fika. Inväntar Thomas som kommer att plocka henne
 
Då har min dotter och Thomas lämnat the building. Jag skall invänta min man som skall komma hem i dag, det kan då ta lite tid eftersom han stannar i Ärla. Det blir ju så när barnbarnet fyller år. Så det är ju bara att vänta och vänta lite till. Se där, här är han ju. Min man stega just in innan för dörren, han vara och gratta trollungen som nu är stor, nio år, det är ingen lek jag lovar.
 
Då är det bara att göra kväll och se till att allt kommer som det skall. Trött och åter trött. Det är intensivt att vara spänd en hel dag för att håll i hopp men det går och jag tar små steg framåt. Det var det, nu är det i alla fall sängen som ropar på mig. Jag kan nu bara lägga mig för natten.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.
 
SUPER GRANNY
 Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0