Mycket att stå i

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Välkommen
Det är tordag den 210408
och det är Nadja & Tanja som har namnsdag.
 
 
Dagens ord "Trust"
 
 
Förmågan att förenklad innebär att ta bort det onödiga
så att det nödvändiga kommer till tals.
 
 Det är en dag där eftermiddagen är tung och uppbokad. Jag tror att det är bara att andas och fokusera på vad som kommer först. Och för mig är det frukost och invänta min dotter. Ja vi skall umgås i dag, jag behöver verkligen hålla koll på henne. Jag vet att hon fixar dagen själv men som mamma måste jag vara där och stötta henne så mycket jag kan och det är ju väldigt viktigt för mig.
 
Jag vet att det finns ungar som är en smula griniga, men i dag, åtta månader efter Linus bortgång, det är tufft och det är det när man mister någon överhuvudtaget. Sorg är väldigt jobbigt och visar sig på många sätt. Jag handskar den på mitt sätt och andra på deras sätt. Jag vill bara att få vara i fred med min sorg och det blir inte roligare än så. Det är bara att ta en sekund, en minut, en timme en dag i taget.
 
Att ha hjälp utifrån av de som kan jobba med denna tunga fråga är ju det bästa. Jag tror att det är bra att prata med en utomstående. Det måste vara någon som kan och känner till dessa saker. Att mista någon är jobbigt för hjärtat och själen. Att mista ett barn är oerhört jobbigt. Jag kan inte föreställa mig detta för jag har inte förlorat ett barn.
 
Det är svårt att förlora sitt barnbarn det kan jag skriva under, det är svårt att se sin dotter lida, det kan jag skriva under på. Man är maktlös och allt snurrar bara runt. Hur det blir i framtiden vet jag inte. Men som sagt med bra hjälp och att jag håller koll på Camilla är det jag känner att jag måste. Så Camilla skall komma till mig i dag. Vi har en lugn förmiddag och den tar vi hand om på bästa sätt.
 
Vi tar lunch också det behöver vi så då kan jag fortsätta med den och vi kan sitta i mitt kök. Ja nu har jag hittat ett litet bord och stolar som får plats där. Det är ju fantastiskt att kunna sitta i köket och äta. Jag tycker det blev super bra. Så kyckling och sallad blev lunchen och sen skall vi göra oss i ordning, Sjukgymnastik står på listan först. Väl i Tullinge får jag mitt knä tejpat och det går bra att göra mina knä övningar.
 
 
Nu skall vi vidare till ett samtal för mig, Jag har bara en timme och man hinner prata mycket på en timme. Jag är nöjd med mitt samtal och det känns bara bra. Nu skall vi vidare till ett sorgegrupps samtal. Där vi kan prata om det olika saker som har hänt. Så det är superbra för mig, även Camilla tycker det är bra. Hon är lite tyst ibland och funderar väldigt länge på vad hon vill säga. Det är så skönt att få dela detta med henne. Jag känner mig bättre för jag vet vad som diskuteras, då kan vi sen prata om det om hon vill.
 
 
 
På väg hem, jag skall till Brinken då vi har torsdags middag. Det är på gång när vi kommer. Vi har ju gruppen en och en halv timme så det är ju lång tid. Väl hemma kan man bara invänta middagen. Thomas, min bästa svärson, hjälper mig att fixa läckan på Bee. Han byter det som skall. Så jag är glad för det. Även Bee är glad, han gillar inte trasiga delar.
 
Så det är dags att ta sig hem och göra kväll, det är inte alls så sent men det kan vara bra att lägga sig i tid. Jag tror att det är bra att försöka sova. Innan jag släcker ringer jag Pia, vi snackar lite och det är ju bra. Hon har varit ledig i dag och det kan ju vara skönt. Ett samtal till, Pernilla. Hon behövde ett par råd och vi kom i djupt samtal. Hon bär på så mycket skit sen barndomen som hon måste lyfta upp.
 
Men nu skall jag allt gå till sängs och tackar för denna dag.
Jag är glad för varje ny dag jag har. Det är
viktigt att vara nöjd med det man gör.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.  
SUPER GRANNY
Bilder från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0