Samtals dags

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Välkommen
Det är torsdag den 210422
och det är Allan & Glenn som har namnsdag.
 
Dagens ord "Harmony"
 
Ja detta är ju kul, helt otroligt och allt annat. Jag är vaken och min man kommer in till mig för att säga hej då, han skall åka nu. Det är ju hur galet som helst, jag är kissnödig och skall gå upp om bara en stund. Den lilla stunden blev en timme senare och en hysterisk ringning på ytterdörren. vad händer tänker jag och stutsar upp och går till dörren och öppnar. Det är en Camilla utanför och upprörd. Varför svarar du inte, du skrämmer mig, fattar du det säger hon i ett enda andetag. 
 
Men älskade barn, förlåt, jag har inte hört luren, vad konstigt jag hör ju den om den ringer. Letar upp min lur och den är på ljudlöst sen i går inte konstigt att jag inte hör något. Hon lugnar sig och det blir bra till slut och då skall gon få kaffe och lite valium av mig, nä jag har inge valium hon får nöja sig med kaffe.
 
Då kan man säga att det är en morgon som starta med dunder och bra. Så blev det för mig, hur blev det för dig? Ja det är ju just sådana här mornar som jag helst vill slippa. Jobbiga saker är det med det kan ju hända vem som. Nu är vi igång och skall fördriva vår förmiddag med lite tv och snack. Klockan tickar på och det blir lite så att lunchen får komma, den skall ju än då intas. Jag är inge hungrig men tar en dricka och njuter en stund av den ( måltidsdricka ).
 
Ja du gumman skall vi ta oss vidare nu då och se till att komma iväg till sjukgymnastiken, jag skall cykla i dag för det är bättre att vi gör något istället för inget. Jag hoppas att det blir bra, med lite värktabletter i botten skall jag nog klara detta. Camilla har ont i foten efter kortisonet i måndags, det är ju så att det blir ondare först och bättre sen. Hoppas det blir bättre i morgon. Hon tränar än då.
 
Klar med detta, mitt samtal är avbokat för hon är sjuk, helt okej då jag slipper stressen innan mitt samtal i Tumba. Cykla i 20 minuter medans Camilla fixa sin träning. Skall försöka fixa med knä träning på måndag. Så nu skall jag då ta med mig dottern och rulla mot Brinken. Vi plockar upp Malin så hon kan komma med nu på en gång.
 
Vi tar en fika och kollar på en tjej som fixar massa gottis, ett bra sätt att inte käka själv kanske. Nu skall jag vila en kort stund innan jag skall till Tumba igen. Jag somna vist, det var inte vanligt men så skönt. Jag hoppas att det blir lättare nu med samtalet som kommer att bli super tungt i dag. Malin blir kvar och kan slappa en stund innan vi kommer till baka. Ja så är vi framme och skall nu ha
sorgegrupp samtal.
 
Underbara människor som leder denna grupp, väldigt pedagogiska och att de lyssnar. Vi samtalar om vad sorgen sitter på kroppen, vad den känns mest. Vi snackar också om vilka känslor som finns. Det är mycket givande och jag känner att det är väldigt bra för sorgearbetet för mig och i min position men Camilla och Thomas.
 
Nu åker vi hem, vi har torsdags middag och det blir sallad. Så det är ju bara att mumsa i sig lite, väldigt lite. Lite te och sen är det bara att kvällen kvar. Jag åker hem för det är ju dags för medicin och annat som skall ske i kväll. Jag har ett formulär från ortopeden som skall fyllas i. Jag skall också göra ordning min medicinlista så den stämmer in för måndagen.
 
Så nu8 gör jag kväll och känner att denna dag har varit så givande.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.
 
SUPER GRANNY
 Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0