Ser ljust på dagen

 
 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Välkommen
Det är onsdag den 210413
och det är Tiburtius som har namnsdag.
 
Dagens ord "Flexibility"
 
 
 
Varje andetag är ett tillfälle
att ta emot och släppa taget.
 
 
Jag har en tidig morgon och det är för att jag skall hinna bli klar med allt för det är ju röntgen i dag, det är dropp in så man skall bara gå dit och sitta och vänta tills jag får komma in. Men jag måste åka 07,30 så det blir kanske lite stressigt. Det är alltid spännande med utflykter som man inte kan styra över. Att man inte kan påverka hur det skall bli från A till B. Så nu sätter jag fart och ser till att bli klar med mitt morgon stök.
 
 Så nu är det frukost och avnjutning av lugn och skön morgon musik. Det är bara att ta det lugnt och det är skönt att hinna med det. Så blir det badrums stök för att sen bädda och klä på mig. Så enkelt så bra och allt i sin tid. Skall gå ner nu för jag tror bilen kommer snart. Jamen där står den.
 
Mot Hötorget
 
Mot Hötorget, det rullar på, lite stopp vid Telefonplan och Liljeholms bron. Annars går det ju bra, det tog 40 minuter in och det hade jag ju räknat med. trappor, varför, jag ser att det finns hiss men den är en liten sak så jag vill inte åka den. Det är bra att använda benet, det blir ju super så upp kommer jag. Anmäler mig i kassan och det är bara att slå sig ner i väntrummet.
 
Röntgen 
Det är så gott som tomt, en annan väntar här. Så blir det min tur, jag får komma in i ett litet rum, ta av mig byxorna och sen skall knät fotas. En framifrån, en bakifrån, en från sidan och en med framåtlutat knä. Den sista gjorde ont som fan. men nu är jag klar och min taxi kommer 09,10, så jag går till Pressbyrån i T-bannan och köper en dricka.
 
Hem resa
 
Sätter mig och pillar på luren lite och spelar för att driva tid. Nu ringer min lur och det är chauffören. Han är utanför och jag kan gå dit. Hemresan gick lite fortare och vi var hemma på en halvtimme. Upp och ett toa besök är nödvändigt, jag plockar i hopp det jag skall ha med mig. Så nu är jag klar för att ha resterande dag med Camilla och vi skall inte göra något, bara lata oss och kanske sova lite, vilket jag gjorde, somna alltså.
 
Vi tar en go fika så vi kan njuta av vår dag också lite extra mycket. Jag har inte varit så här avspänd på väldigt länge. Så det var skönt och jag tror att jag verkligen behöver det. Thomas kommer hem och det är dags att jag skall åka hem. När herr Karlsson kommer hem åker jag, för vem vill träffa han? Ha ha ha nä jag bara skojar, Thomas är super fin svärson och jag är så nöjd med han.
 
Väntar nu på min man som skall komma hem, det är ju onsdag så han skall hem och träffa mig så han klara sig till fredan. Det skall fixa middag till han, så det är ju bara att göra. Jag skall ta en dricka i stället. Det blir super bra och jag känner att det är det jag måste göra. Att tänka på tyngden är något man skall tänka på när man får problem med knäna.
 
Det är viktigt att se till att alla leder och kroppsdelar är i relativt bra skick. Jag gör mitt bästa men jag kan ju då säga att det sliter hårt att jobba inom vården. Det har jag fått kvitto på nu. Så är det, men jag är glad att jag har ett jobb och att det har givit mig så mycket. Det är bara att vara tacksam för det.
 
 
Det är en bra kväll att ägna mig åt att se till att göra roliga saker för mig, som att fixa håret, kan det vara något? Ja det tycker jag. Lite sommar ljus kanske. Det är så att min dotter kommer över i kväll och skall hänga med oss eller med mig. Min man han spelar så han hänger med sig själv. Jag hoppas att det är och blir en bra ide detta. Jag vill det det piggar upp, Så nu kan vi (jag och Camilla) fixa frippan.
 
Det är lite fika time och sen kommer Thomas och hämtar henne, härligt att ro om henne på kvällen också. Det blev väl allt i dag så då kan jag släppa denna dag och ägna mig åt nattens timmar. Det är bara att köra på. med den.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.
 
SUPER GRANNY
 Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0