Träffa ortoped

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Välkommen
Det är måndag den 210426
och det är Teresia & Terese som har namnsdag.
Vecka 17, dag 116 på året.
 
Dagens ord "Strength"
 
 
Det är ny dag, ny vecka, men fortfarande april. Så det är bara att sätta igång dagen med en smula stress. Skall i väg 07,30 så nu gäller det att bli klar med det jag skall göra . Inga lata timmar här inte. Frukost startar dagen och så även i dag. Ja det är som det är så jag skall skynda på lite nu. Dottern kommer och skall hänga här tills jag är tillbaka. Så det är ju bra, vi har sjukgymnastik och det är det vi skall gå på sen.
 
Nu kommer bilen och jag ger mig av. Det gick inte att sätta på hörlurarna, dom är urladdade, jag som ville lyssna på en bok. Typiskt mig att inte se till att dom är laddade. Ja ja det funkar att kolla på mobilen, spela lite, ta en titt på Facebook, och se nu är jag framme, vilken tur. Då så, vart ligger 21:an då??, Där det var ju bra. nio våningar upp och här skall man nu sitta och ta det lugnt.
 
 
Bilresa till och denna väntan i väntrummet
 
Min tur är 08.40, men det dröjer lite och det blir kanske strax före nio, ja det är inga problem, min bil hem kommer 10,10 så ingen stress. Läkaren pratar och berättar och allt är väl bra och det blir ju bättre. Eftersom jag är så ung ( 64 i november ) så får jag vänta tills hela knät är trasigt så att säga. Den beläggning som är kvar skall väl då vara helt borta och så även menisken då. Ingen ide att göra något nu efter som jag är äldre. Men när det händer, att allt är trasigt och slut då får jag ett nytt gångjärn och då kan jag dansa igen.
 
 
 En god te och en varm smörgås
 
Ja det var ju bra och dåligt, för det enda nu är kortison så hej och hå, mer kortison till folket. Värktabletter och kortison ja varför inte. Smärta skall jag då inte ha. Tack för mig då, nu skall jag gå och trösta mig med en te och en smörgås. Jag tycker att det är så jobbigt, för jag vet att kortison är kortvarigt och sen är det väl inte så bra att spruta in så mycket. Men det får vi se sen nu är det som det är. Jag skall invänta taxin så jag kan lika bra njuter av mitt te och sen åka hem.
 
Hemresa
 
Så nu är jag hemma, ringer sjukgymnasten och säger att det blev en kortisonspruta. Kan inte gympa i dag. Det är ju bara så. Man skall hålla sig lugn första 24 timmarna. Ja jag vet men hur skall det gå till? Jag jag vet inte. Jag kan ju inte vara stilla, jag skall ju fixa och trixa med allt så klart så ja det är bara så. Det blir på soffan och där sitter jag och så är det ju bara att göra. Camilla hjälper mig så det går ju bra. Men jag får lite ångest att bara sitta. Jag pallar inte det, jag fixar lunch.
 
Här sitter den, plåstret färgat av byxorna. Så typiskt.
 
Det blir kyckling pytt, så äter vi och planerar in en sväng till Brinken och packa i hopp Thomas väska med tränings saker, han skall paddla. Ja det är ju bra. Så vi åker till Benevento, köper en sallad och äter den på Brinken. Vi åker sen hem för att se lite tv och dricka kaffe/ te. Vi har lite soffhäng till 22 tiden och det är ju då straxt efter som Thomas kommer och plockar upp Camilla. Jag blir sittande till klockan 23,50 vet inte varför och det är ju oväsentligt. Men det blir tufft i morgon, kommer vara as trött på eftermiddagen.
 
Min dotter
 
Det tar jag hand om då, men så är det bara. Tar och stoppar här för att krypa ner i sängen för att sova. Det var en bra dag trotts kortison sprutan.
  
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.
 
SUPER GRANNY
 Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0