Hinner med massor om man bara vill

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är lördag den 210102
och det är Svea som har namnsdag.
 
Då vaknar jag upp i min säng och jag har sovit djupt och bra, det har varit två drömmar i natt och jag har inte fått någon som helst bild om vad, för utom att det var två. Funderar lite och känner efter vad som är, med det kommer inget just nu så jag släpper det och går över till min förträffliga frukost med ingefärajuice, yoghurt, musli, te och en ostsmörgås.
 
Min lugna stund på morgonen och det är ett smått störande ljud bredvid mig, min man sitter och spelar och när han skall skjuta eller något annat skit så slår han hårt på tangentbordet, det är galet vad det låter. Han har hörlurar på så jag slipper höra det i alla fall. Jag vill inte alls höra detta groteska pangandet, ett jobbigt spel tycker jag.
 
Men han gillar det så då är det hörlurar på. Det blir då lugnt för mig, helt underbart. Nu så är man klar så jag har lite små pyssel att fixa i badrummet och att bädda sängen. Det är så skönt att ha det klart, helt klart och inte tänka på det sen. Nu skall jag bara njuta vidare av denna dag.
 
Det skall bli lunch hos Ricard i dag så det blir gott, vi skall bara ge Jack en julklapp. Det blir svårt för han är också en spelkille som Elton, Robert o0ch som Linus var. Det är något med data spel som får killar att bli så beroende av det.
 
Vi har några vuxna män också, det är få tal tjejer som är intresserade av spel, Ashani och Diana det är nog dom jag känner. Jag vet att någta av tjejerna gillar andra spel som peinsess spel och Barbie spel. Jag vet att mångra spel som man kan lära sig stava läsa och först saker finns också. Dator kommer bli allt större användning för barn och ungdomar.
 
Skolor har det redan och då är det alla böcker i en dator vilket jag kan se som en bra sak. Man bär inte längre på en tung väskor med massa böcker och pennor mm. Det är smidigare med en laptop. Ja 2021 är ett år där mer områden skapar mer saker att göra via en dator, dagens utveckling.
 
Då så är i Tullinge nu så det blir en lunch med Rickard, och Jack är inte hemma så hans julklapp lägger jag på sängen. Hoppas han kommer att gilla den, det är inget spel så det kan bli svårt. Rickard fixar lunchen, potatis, lök sås och köttfärsbiffar. Väldigt gott, tack Rickard.
 
 
Det blir kaffe och te och lite snack om allt runt om. Så nu är man klar och tackar för oss. Jag skall stanna vid COOP för att gå på apoteket där. Det är migräntabletter till Camilla. Det fans ingen medicin som hon skulle ha, hon har det på recept så jag får åka till centrum. Jag köper en blomma till henne och sen går jag in på apoteket där.
 
Får det jag skall ha och när jag passerar utgången set jag en kille sno åt sig mängder med Alvedon paket och slänger ner dom i en plastpåse och går ut. Jag går in till recept disken och berättar vad jag såg och dom bara blir så trötta på detta. Tydligen har det hänt förut. Lite synd tycker jag om tjejerna. Dom är inte så gamla så det måste kännas väldigt tragiskt.
 
 
Jag sätter mig i Aris bil och han kör ner mig till Karlsson. Där blir det te och en bit av en cheesecake cake. Så gott det var. Älskar verkligen citron cheesecake. Det är mumsigt och vi tittar på Gilmores Girl. Thomas spelar och vi kan luta oss tillbaka och bara ha en skön eftermiddag. Vad Ari gör? Han har spelat på travet så han vill kolla hur det går där. Det kan vara bra att han bara kan njuta av en travkväll själv.
 
Slipper höra mig kan ju också vara skönt. Jo Camilla blev glad åt blommorna och dom blev fina på Linus bord. Vi snackar om morgon dagen och det blir faktiskt så att jag måste ha tag i vinterdäck till Bee då mina är borta från garaget, hoppas det blir bra trotts allt. Ja nu tar vi en sväng till Linus, där skall det alltid var ljus tända. Så nu skall vi dit med ljus.
 
 
Så fint det blir och jag får den vanliga klumpen i magen och tryck över bröstet. Det är inte alls konstigt då det är bara fem månader sen vi tog farväl. Jag blir väldigt ledsen här för här finns även Göran och Emelie, Så det är tungt hur som helst. Jag tar ljusen från Joline och Haylie hem för man kan byta ljus i dom, det är så fint med deras handskrivna namn. Älskar flickorna.
 
Nu tar Thomas och kör mig hem och det är väldigt passande, Ari är klar med travet och han har ätit, jag tar en sallad som jag har kvar från i går. Det räcker till mig. Så då kan man nu sätta sig och njuta av middagen. Gott är det och en lugn kväll skall jag nu fixa. Det kanske är en bra film på tv:n. Ja det kan jag väl få ha,
 
Jag sitter nu med min man  och kollar på ettan, ja det blev så. Intressanta saker där. Jag tycker att man så sällan tittar på ettan och tvåan, men ibland blir man förvånad över det dom sänder. Så här ligger jag nu på soffan och kollar på TV ett. Min man som inte alls gillar Tv ett och Tv två går in och tittar på något annat på den Tv:n. Ja jag skall nu se färdigt på detta innan jag kommer in och lägger mig.
 
Min man tittar på Hockey, det är juniorer, Sverige - Finland. Det har inte hänt något på halva perioden, men så gör Sverige mål och då vill han inte se vidare. Ha ha ha han är så roligt min man. Han håller på Finland tills de andra laget får in mål, då skall han inte se mer. Mycket rolig kille detta.
 
Nå väl nu skall vi lägga oss och det kan vara bra, min rygg säger att det är dags att sträcka ut sig och vila lite. Så jävla ont har jag fått igen. Skall be dom kolla igen. Så nu skall jag sova. Hoppas din dag har varit bra.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
 HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0