Sköna söndag

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är söndagdag den 210110
och det är Sigurt & Sigbritt  som har namnsdag.
Dagens ord "Grace"
 
Det har varit minus i natt och molnigt och eftersom det var lite plus i går så är det frysta vägbanor ute nu, det var ingen bra att det vart tö ett par timmar i går för det blir så halt nu då. Var försiktig om du tar bilen eller så klart när du är ute och går, bär reflex också vik det är viktigt att föraren ser dig i god tid så vi hinner bromsa.
 
Så nu har jag här i Tumba minus två och det är uppehåll så det blir en små kall dag i dag. Det gör inget för det är bara att njuta av dagen i alla fall. Jag har inga saker bokade i dag, bara en go fika på Brinken. Det blir så skönt att avnjuta denna dag,
 
Nu är det frukost som skall intas och mjuk musik för att lyssna på. En stilla morgon med ljus och still het, en morgon att kunna hitta en bra balans för kropp och själ. Ja det är så skönt med sådana dagar och man kan då bara njuta. Allt är stilla och tyst.
 
Det varar ett tag, lagom att finna balans innan min son kommer upp och skall till jobbet. Han är lite off och det är han varje morgon, så inte prata för mycket bara låta han komma till sans,  det blir bäst så. Inga frågor , Inga "du skall göra", bara ett hej och så vara tyst. Ha ha ha ja han kan det där med lugn morgon, inga upprörda ungar eller skapa obalans hos mig. Allt så skönt och i balans.
 
Så, jag måste faktiskt byta gardiner i dag, det blir faktiskt ett måst kom jag på, det är inte så att julgardinerna skall sitta uppe nu, jag har gjort slut med julen för denna gång så nu vill jag ha vår och härliga dagar att promenera på och få känna värmen från solen. Tänk att solen snart kommer att lysa varmt på dig snart, jag längtar. Hoppas du gör det också.
 
 
 
Jag sätter väl i gång nu då med byte av gardiner. Det är det sista som skall bort, jag vän tar nu på vår sol och värme. Fixa lite vis Linus kort och Görans kort. Det blir bra detta. Kärlek till er alla och jag saknar er massor. En sak hände dock som var mindre bra. Jag skulle sätta mig på soffkanten och missa en gnutta så jag ramla ner på golvet slog i ryggen i min stora ljusstake som står på golvet. Aj det gjorde ont och jag känner mig yrslig.
 
Då så nu när jag är klar med mitt hem skall jag in i duschen, det skall bara bli skönt att bara stå där och känna det varma vattnet sköljer av mig. Nice man kan ju stå här hela dagen. men jag har lovat att komma på en go fika så det är dags att köra med Bee dit. Här var det snö, massa snö oplogad väg kan man säga. Det har kommit massa snö och det skall tydligen komma mer.
 
En te och lite Supernaturalså är eftermiddagen fixad. Det blir en sväng med Lex också, han skall hem i morgon så det är bäst att gosa lite extra med han i dag och i morgon. Ja tid att åka hem, min man gör maten så det kommer att bli gott, väldigt gott. Jag ser att dom plogar vägen hemma det var ju bra men varför plogar man inte trottoaren och gångvägarna. Folk sladdar runt i snön och tvingas gå på gatorna. Inte bra.
 
Hej gubben så du fixar mat. Det är ju trevligt vad bjuder du på? Jag skall få korvstroganoff det blir gott. Han är kocken i dag också inget fel med det skall jag säga. Så nu njuter jag av min middag tillsammans med min man. Han tittar på film och jag sitter där med han och skriver lite. Vi skall inte göra så mycket nu det är bara kvälls rutiner som kommer.
 
Jag skall nu lägga mig då det är en tidig morgon i morgon. Min man skall bara se färdigt en film, den slutar visserligen väldigt sent så han ser nog inte hela. Det blir inte så bra för han näs han skall upp i morgonbitig. Nå väl jag skall sova nu och min gubbe kommer också snart så det blir super.
 
 
God natt Tack för i dag
 
 
 HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
Bilder tagna från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0