En dag som denna

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Välkommen
Det är lördag den 2100320
och det är Joakim & Kim som har namnsdag.
 
Vårdagsjämning
 
  
Dagens ord "Beauty"
 
 
Jag tog ett djupt andetag och lyssnade till det
gamla skrytet från mitt hjärta;
Jag är, Jag är, Jag är.
 
Det är en bra morgon då jag kan bara känna mig lugn och det som är runtomkring är som det skall. Jag har en sak som jag skall göra i dag och det är ju bra så. Inga stora grejer i dag då min kropp och själ behöver en stunds vila för att hämta sig efter gårdagens massage och sträckning. Jag tror min frukost är i tur att tas tag i. Det är inga som helst konstigheter, man kan bli väldigt trött i kroppen efter en regel behandling.
 
Jag hoppas att det inte är så hela dagen för då blir man ju så seg. Det är inget som jag vill eller känner för. Jag hoppas att det kommer en dag med fina saker som gläder mig och som jag verkligen känner att det är bra för mig. Så nu skall jag ta och fixa mitt morgonstök och hoppas det ör en super duper grej.
 
Då så man är som ny, allt är på sin plats och det är ju det som är meningen. Jag kan ju berätta att det är vårdagsjämningen i dag, det är alltid ett tecken på hopp om våren, knoppar och andra fina saker. Det är ju nu när dagarna blir längre och man kan ha chans att se solen mer kanske. Jag hoppas på det och att jag har fina dagar framför mig. Just i dag är det två plus och sol med moln. Jag är nöjd med det och känner en viss optimist att våren kommer.
 
Jag blir inte alls förvånad nu när tiden är redan lunch och jag skall straxt åka ner tipp Camilla för att fixa mina naglar. Men förs hinner jag att snacka lite med min man som just nu, är i vardagsrummet, men ... han sover då fixar jag väl bara mig lite då så kanske han vaknar av att jag stökar runt, han är för kul alltså. Trött mössa.
 
Jag fixar mig klar och se där nu är han vaken och jag kan faktiskt prata med han. Jag tror att det är nu dags att åka ner till Brinken, jag sa efter lunch så det är det nu. Hej så länge gubben jag kommer om en liten stund eller när jag är klar. Så kan vi kolla vad som händer då. Tar Bee ner till Brinken och ser till att fixa te och sitta en stund med Karlssons, dom tittar på F1 och det är en väldigt intressant serie det handlar om 2019 eller 2020.
 
Det var så intressant   att jag glömde bort varför jag kom just nu. Men det fixa min dotter och så var det naglar då. Detta är ju inte så kul efter som jag har så tunna och så sköra naglar, jag bestämmer mig för att ta ner längden på alla naglar och börja om för att se om det blir bra. Ibland får man ta beslut som är bättre en det man vill. Så korta av dom alla och vi startar igen.
 
 
Nu är dom klara och det är så klart superfina även när dom är kortare. Jag är så klart nöjd och det är ju bra, för kunden skall vara nöjd. Det är ju så att man väljer lite själv så det är ju bara att köra på med det jag får, jag tycker det är kul att hon provar olika saker och att hon vågar testa. Nu så är jag enfärgad rakt av på tio naglar med en skiftning som syns under ljus på fyra naglar.
 
Det blir lite ovant med en färg men det är helt klart okej. Jag tycker att det är så kul att få ny färg. Ja så det tog tid då första färgen inte fastna. Hur konstigt som helst. Vet inte om det var något fel på lacket, det finns ju måndags exemplar på dom också. Det finns alltid måndags X. Så nu skall jag ta och tacka för mig och det är ju inte så mycket mer som skall ske i dag, jo jag skall hämta Juhani och vi skall handla middag på foodtruck som finns i Tullinge. 
 
Har handlat en gång innan och det är okej så jag kan ju hänga på där. Det är nu bara att hänga på och beställa något som jag tycker om. Juhani vet vad Ashani vill ha och vad han vill ha. Så jag vet vad gubben vill ha. Det är bara jag som velar. En wrap med kyckling blir det. Så nu tar det 15 min när det blir klart, Sätter oss i bilen, det är varmare här inne än utanför.
 
Hemma och maten är utdelad så det är ju bara att hugga in. Jag kommer inte orka hela men det är som vanligt så den går att spara till i morgon kanske. Så nu skall jag invänta let´s dace. Jag gillar att se detta för det är enormt kul att se hur de lär sig och utvecklas. Denna typ av dans är ju riktigt roligt att se, nu är det ju så att min man inte tycker det. Men han sitter ju och spelar på datorn så det är okej tycker jag.
 
Kvällen infinner sig eller rättare sagt John blund infinner sig. Oj vad trött jag blev, bäst att vingla in till sängen. Min man ligger redan här tvärs över sängen och har barrikerat sig på min sida. Hur kul var det då? Skall försöka få han att flytta på sig, det är inte så lätt med det skall gå. Jag tackar för i dag och så ses vi en annan dag.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.  
SUPER GRANNY 
Bilder från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0