Jävla knä

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Hej,
Välkommen till min dag Det är fredag den 2100305
och det är Tora & Tove som har namnsdag.
 
Ur boken 
 
Lova mig att vi inte
skall somna osams.
  
Dagens ord "Integrity"
 
 
När du tittar dig i spegeln ska du tänka på att
acceptera det du ser med en icke-dömande
medvetenhet, genom att säga: "Tack. Det här
är den jag är."  Förstå och tro på att alla är
vackra- och att det även gäller dig.
 
 
Då så är det en fredag som innebär att min man kommer hem, det är helg, jag har absolut inga måsten, jag kan slappa under dagen och bara ha en "grate day". Ja det är ju så det är och jag tror att jag är besatt av fredagar, det känns så underbart skönt när det är fredag. Kan inte beskriva det men det är bara en lättnad och en stunds lycka.
 
I dag eller rättare sagt just nu är mjuk musik på och jag har en sådan skön gon framför mig det är ju som sagt fredag och jag tänker njuta av den vetskapen. Det är nu frukost och det är ju då jag kan njuta extra länge med frukost och min morgon. Allt tar tid och det är det som är grejen att det tar sin tid. njuter, lyssnar, äter mycket långsamt, stillheten och tystnaden.
Vilken combo.
 
Allt mysigt tar slut förr eller senare, det kvittar för jag kan ha min känsla hela dagen och bara njuta av de stunder jag gör min dag med. Jag glömmer definitivt inte att fokusera på alla saker jag gör och inte heller på andningen då och då. Nu är det ju bara att njuta av denna morgon till 100%. Det är bara bra och själen blir varm och lugn.
 
När man vaknar upp på morgonen, jag kan känna ett par sekunders stress och hjärtat får en "jump start", det är ju lite otäckt i bland då jag egentligen vill vakna så där ett äga i taget och sträcka på mig. Nej det är hoppsan oj vad hände här. Sen är det ju så att man glömmer drömmar väldigt väldigt fort när man vaknar med ett ryck.
 
Nå väl det får räcka om morgonen alla saker så nu skall jag göra mig klar för att möta min dag. Jag har inga direkta planer mer än att jag inte kan göra många saker då knät inte är så bra. Men det kan ju vara en bra sak att bara hitta en solig plats och att den ligger lite i le så jag kan hänga dör, eller? Jag får se vad min dag ger.
 
Så det är nu dags att ta Bee till Brinken och se vad som händer här. Men vänta nu, jo in med högra benet och böj det sakta. Så bra då sitter jag i bilen och det känns okej. Jag kan alltså ha benet böjt och det känns okej, det är värre att få det helt utsträckt. och framförallt belastning det är så jobbigt. Men nu känns det bra sitta i bilen med halvsträckt ben är okej, jag kan förflytta mig, jippi.
 
Då skall jag se vad som händer nu när jag skall ur min bil, denna racer är så låg så det är nog lite jobbigt. Skulle behöva ett handtag som man kan sätta vid "grejsemojs" på mitt balken, så jag kar något att hänga på. Jag har sätt sådana men inte köpt någon. Bör kolla upp detta tror jag. Nå väl när jag nu reser på mig kan smärtan till ta och för en minut gör det jävligt ont.
 
Så belastning och utsträckt läge är ingen hitt, det låter ju kul. Men jag kan ju välja själv så det är väl bara att hoppas på det bästa nu då. Jag fixar te och kaffe så vi kan kolla färdigt på vår serie om Dr, Heart. Så kan vi väl försöka oss på en promenad längre fram, det låter som en plan. Men först fika stund, och relaxing. Vi har några samtal att fixa så nu skall både jag och Camilla fixa lite.
 
Klockan tickar i väg och det blir också lunch, sen har vi en eftermiddag att ta tag i. Här kommer en promenad och det känns okej men kan vara lite jobbigt då jag tycker mitt knä är sladdrigt. Hag ingen kontroll över det direkt. Då nu skall jag bara koncentrera mig på att gå denna promenad.
 
Vi tog oss runt och det var inga backar så det var ju bra, att bara komma ut är ju så skönt och så nyttigt. Nu skall vi båda ta go fika så man kan känna sig klar för dagen. Thomas kommer hem och jag vet att min man är hemma också. Jag skall nu bara se till att ta mig hem och det blir att fixa middag. Jag skulle vilja att jag skulle slippa i dag men så är det inte, jag skall ju bara göra det enklaste av enklast.
 
Klockan tickar i väg och det blir också lunch, sen har vi en eftermiddag att ta tag i. Här kommer en promenad och det känns okej men kan vara lite jobbigt då jag tycker mitt knä är sladdrigt. Hag ingen kontroll över det direkt. Då nu skall jag bara koncentrera mig på att gå denna promenad.
 
Vi tog oss runt och det var inga backar så det var ju bra, att bara komma ut är ju så skönt och så nyttigt. Nu skall vi båda ta go fika så man kan känna sig klar för dagen. Thomas kommer hem och jag vet att min man är hemma också. Jag skall nu bara se till att ta mig hem och det blir att fixa middag. Jag skulle vilja att jag skulle slippa i dag men så är det inte, jag skall ju bara göra det enklaste av enklast.
 
Klockan tickar i väg och det blir också lunch, sen har vi en eftermiddag att ta tag i. Här kommer en promenad och det känns okej men kan vara lite jobbigt då jag tycker mitt knä är sladdrigt. Hag ingen kontroll över det direkt. Då nu skall jag bara koncentrera mig på att gå denna promenad.
 
Vi tog oss runt och det var inga backar så det var ju bra, att bara komma ut är ju så skönt och så nyttigt. Nu skall vi båda ta go fika så man kan känna sig klar för dagen. Thomas kommer hem och jag vet att min man är hemma också. Jag skall nu bara se till att ta mig hem och det blir att fixa middag. Jag skulle vilja att jag skulle slippa i dag men så är det inte, jag skall ju bara göra det enklaste av enklast.
 
Ris och kycklingkebab, men det ser mer ut som nuggets. Det är Kronfågel som har dessa kycklingkebaben. Nå väl in i ugnen med dom och så kan man ju bara vänta på arr riset skall bli klar och även kebaben. Så jag sätter mig framför TV och det är bra så upp med benet på fot pallen.
 
Ja det är ju så bra så och det känns ju bara skönt att sitta här och bara vara, äta lite och sen ja kolla på talang. Vilket inte är så bra kan jag då tycka. Min trötthet smyger sig på och det är så jobbigt, det är nog dags att lägga sig tror jag, så sängen here I come.
 
 Tack för i dag och dröm sött, god natt.  
SUPER GRANNY
 
Bilder från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0