Massa minus

 

 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK 
 
Välkommen
Till min dag Det är onsdag den 2100310
och det är Edia & Ada som har namnsdag.
 
Ur boken 
 
Allt som lever
förändras,
 
Såväl människor
som relationer.
 
  
Dagens ord "Adventure"
 
 
Ta en promenad i regnet, även om det inte känner för det!
Det kommer att ge dig en helt ny bild av din omgivning
i form av nya lukter och ljud, som i sin tur bidrar till 
att öka din medvetenhet och göra det lättare
att vara närvarande i nuet.
 
Hej
Ny dag och så kommer min man hem i dag, Jag startar med min frukost och ser till att jag får den dagen som jag vill ha för mig. Det blir ju aldrig 100% men det är ju i alla fall det som jag kan tänkas göra. Så nu är denna dag igång och jag får börja med frukost. Trotts allt är det en super bra start på min dag med frukost, ny tankad och med en enorm bra känsla för min dag, tar jag tag i den och kommer att få en bra dag.
 
Lite sådant man skall göra på morgonen, så som duscha, bedda, klä sig och lite annat. Så är jag igång och min dotter är här hon kom i morse så vi skall hänga här innan hon skall till sjukgymnasten. Vi har lite tid till att hänga och ha lite fika med snack och planering. Jag hoppas det är en bra morgon för henne också, har hon fått sovit ordentligt i natt? Är det  en bra dag för henne?
 
Hoppas det och hoppas vi kan njuta av dagen på ett bra sätt. Det är ju så att jag bara är orolig för henne, en mamma har alltid sin skyddande hand på sina barn tills hon lämnar jorden. Så nu är jag i en förmiddag där vi straxt skall iväg och se vad sjukgymnasten har att säga till Camilla. jag är bara med och kollar vad som sägs för att sen återberätta det till Camilla.
 
Så nu skall vi luncha och det är en god pasta, räkor och en krämig sås allt i hopp blandat och jag lovar det är så gott. Det är Thomas som har fixat detta och det finns nu kvar till mig. Så gott detta kommer att bli. Jo jag vet har ätit detta förut här hos Karlssons. Vi sitter vid matbordet och känner att det är ju en stund som vi kan bara njuta av god mat och god dricka, vatten.
 
Det är då dags att känna sig redo för resten av dagen och det är lite gofika och en eftermiddag som bara rinner på. Vi skall hem till mig en stund och där kan man fortsätta med gofika och se vad som händer mer. Eller behöver vi ha mer i dag? Jag kan känna att det är alldeles lagom som det är. Jag känner att jag behöver definitivt inget mer att göra i dag. Alltid är det som lagom är bra.
 
Vi tittar på lite tv, dricker kaffe/te och allt känns så bra och så skönt. Jag vet att Thomas kommer efter fem och min man kommer närmare 18. Så vi kan bara njuta av denna dag och jag hoppas på en bra kväll och det är ju det som gör en bra dag, en bra morgon, en bra dag och en bra kväll. Middagen kommer att bli lövbiff, ris och sås. Det kommer att vara en super god middag och det kommer att vara en super bra kväll.
 
Det är skönt att veta att min man skall ligga bredvid mig och hålla om mig i natt. Det är så bra, denna natt kommer jag sova super duper. Jag skall nu säga slut i rutan och se till att få sova.
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.  
SUPER GRANNY
Bilder från Google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0