Det händer alltid något

 
 
SUPERFARMOR BLOGG
MITT BOLLPLANK
 
Välkommen
Det är söndag den 210502
och det är Filip & Filippa som har namnsdag.
 
Dagens ord "Light"
 
 
Ja nu skall man njuta av en frukost innan jag går ner till tvättstugan, har inte så mycket och det känns så bra. Men tvätta skall jag, Nu är det ju då så att jag tar en tvättstuga en gång i veckan för att slippa allt stök som är. Det är ju bara att köra på och rett som det är, är jag klar. "easy pizy". Det är bara att njuta av en frukost och mjuk musik så allt kommer på plats först. Det är bara att köra denna söndag med försiktighet och göra sitt bästa.
 
Jag har inte tängt slita hela dagen, nej det går inte. Jag vill bara att vi skall njuta av dagen också. Vara tacksam för den även nu när det är tungt och jobbigt. Det är så galet ibland och det är inte alls lätt. Men det är ingen som påstår det häller. Man kan bara försöka så bra det går, med det så duger det också. Man kan känna sig nöjd med dagen, en viktig sak.
 
Det är inte så att man skall vara elak mot en annan människa och sen känna sig bekväm med det, nej det fungerar inte. Med Respekt för en annan människa menas att man behöver inte avguda den, man hör vad den säger och det är okej. Jag tycker inte alls samma och då kan jag säga det är okej, din åsikt. Jag har en annan och då är det också bra.
 
Att kräva att någon person inte får vara på allmän plats är inte så lätt. Att någon kräver att ett namn inte skall användas, ja det är ju det. Men jag kan fortfarande vidröra personen utan namn. Då skall det gälla båda vägarna. Inte alls bara åt ett håll det är respekt kan jag tycka. Alla människor har lika värde, samma rättighet. Man behöver inte vara nitisk. Lev sitt liv och låt de som inte passar din galosch, lämna den i fred. Min åsikt och den står jag för. Det är skönt att kunna utrycka sig och det känns bra för det är bara helt vanlig uppfostrings grej från mina föräldrar.
 
Jag har inte tid/plats för stökiga människor i mitt liv. Det är bara så, jag har hittat ett lugn och det är det jag vill ha. Fortsätter min dag med att gå ner till tvätten nu. Eller vänta nu, var är min nyckel? Hjärnan på högvarv och det betyder att jag inte riktigt vet vart den är. Hade den i går hos Juhani, låg i min gröna kasse. Ja ha ja den är hos Camilla så klart. Hon har min kasse för jag glömde den hos Juhani och Ashani i går. 
 
Går in på hemsidan och tittar på en ny tvättid vilket inte lär finnas i dag, men det blir på tisdag. Hur kul var nu detta? Inte ett dugg. Det6 är ju bara att ta det lugnt då, lite mer te och så kan jag sätta fötterna på Aris stol och bara känna mig nöjd och glad ändå. Min mobil ringer, det är Camilla. Hon vill att jag kommer NU. Det låter inte bra så jag får på mig skor och åker ner. 
 
Hittar henne på golvet och det är helt galet så hon har haft en jobbig morgon. Det är ju inte alls så kull att hitta sin dotter på detta sätt. Jag tar tag i henne säger att det är okej och då säger hon, vi åker nu hem till dig. Ja så klart, det är bara att klä på dig så far vi. Väl hemma fixar jag kaffe till henne och Ari som är vaken nu. Vi sitter i vardagsrummet och ser på tv:n och det är tyst.
 
Jag frågar om det känns bättre, hon nickar och det är så jobbigt att se sitt barn må så dåligt. Det är ju helt enkelt hjärtskärande. Jag har i alla fall lyckats få henne sluta gråta och hon kan berätta vad som trigga i gång henne. Det är inte lätt, inte alls lätt och det är ju hur svårt som helst att stå och inget som jag kan stoppa. Det skall ut och det kommer ut. Så det är ju vansinnigt hur sorg kan ställa till det.
 
Men vi kan i alla fall få en bra förmiddag och det är bra så. Jag har ingen som helst lust att stressa på denna dag och det var ju tur i oturen att min nyckel var hos Camilla. Vi har ett par timmar och sen är det lunch, vi beställer sallad och äter den på Brinken, jag, Ari, Camilla och Thomas. Han var och golfa i morse. Så han är hemma nu.
 
Jag och Ari skall vidare till Rickard och det är ju super, det är kul att träffa ungarna. Jag har bara en liten fundering. Rickard bor i dag upp på Tullingeberg och där blåser det. Jag kommer då att frysa efter som vi kommer att vara utomhus. Men det är ju okej. Jag får i alla fall träffa barnen. Så det är bara att njuta av den stunden och det är ju super. Så en fika i Tullinge och sen far vi hem och får ta en eftermiddag i lugn och ro. Jag lägger mig på soffan och vad hände jag somna. Ari väcker mig när maten är klar,
 
Har sovit nästan tre timmar, er det de som kallas slut i skallen? Ja det är nog det det blev mycket för mig och det skall ju bearbetas. Nu skall jag ta tag tag i min kväll och se hur mycket jag kommer att göra av den. Det blir lite tv och lite kortspel så det är ju så man skall hålla sig i form. Gubben kollar på en film och kommer sen ock lägger sig, jag har säkert somnat till dess. Jo jag somna igen, helt slut i kroppen.
  
 
Tack för i dag och dröm sött, god natt.
 
SUPER GRANNY
 Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0